Saturday, March 20, 2010

16SEPT SATU PENILAIAN PADA DAP.


"Georgetown:

“Ketua Umum Pakatan Rakyat Dato' Seri Anwar Ibrahim wajib meletak jawatan kerana menganggu gugat kedudukan gabungan PR, kata Pengerusi Kebangsaan Parti DAP:

Ahli Parlimen Bukit Gelugor menyalahkan Anwar kerana menimbulkan kekacauan, dan menyatakan bahawa bekas Timbalan Perdana Menteri tersebut perlu "bertaubat dan tidak terus mengkhianati rakyat dan keyakinan mereka".

Beliau berkata Pakatan Rakyat memerlukan seorang lagi pemimpin, pemimpin yang baik, dan beliau menyelar kepimpinan PKR dan DAP kerana terpedaya dengan retorik Anwar yang menyokong wakil rakyat melompat parti”Karpal Singh

SETELAH Rasulullah saw wafat Islam telah berkembang hingga ke Turki dan Parsi hinggalah Islam memerintah tiga suku kawasan didunia.Ada pun yang memerintah dunia Islam hinggalah ke Aceh kerana umat manusia patuh dan menerima ajaran Islam.Inilah kekuatan yang dijanjikan oleh Allah swt:

Tetapi bilamana umat Islam tidak patuh, tidak tunduk kepada peraturan Allah yang ditetapkan ketika itu Allah tidak pernah berjanji untuk memberi kemenangan kepada mereka. Firman Allah:

Ertinya: Allah S.W.T telah berjanji kepada orang-orang yang beriman dan beramal soleh untuk mengangkat mereka itu menjadi khalifah/penguasa di atas muka bumi, sebagaimana Allah menjanjikan kepada golongan Islam terdahulu yang menjadi penguasa dan pemimpin di muka bumi….

Saya sendiri tidak percaya kepada demokrasi jika demokrasi membenarkan majoriti adalah pihak yang benar.Disini

Tetapi hakikatnya apa yang mereka diucapkan lansung tidak benar dan langsung tidak berpegang pada prinsip perjuangan mereka selama ini Lain yang mereka ucapkan, lain pula yang mereka lakukan hasilnya sudah tentu amat jauh dari apa yang mereka harapkankan..

Disinilah letaknya kebenaran bahawa semangat atau nafsu ingin memerintah yang ada pada setiap mereka tidak selaras dengan keupayaan ilmu mengenai pemerintahan islam yang mereka miliki.

Akhirnya menampakan kepincangan pada pemimpin mereka sendiri iaitu tidak mempunyai perancangan,kemampuan,pengalaman dan ketokohan dan hanya beragan-agan kosong…

Akhirnya dengan kedagkalan yang mereka lakukan lalu menunding jari kearah lawan ..

“Kegagalan 16 Sept tidak perlu kita persalahkan kepada sesiapa samada DS Anwar mahu pun pimpinan PR yang lain”


“Kesimpulannya, pada pendapat saya kegagalan 16 Sept adalah kerana tiadanya kekuatan kerohanian di kalangan MP-MP yang berada di sebelah sana untuk membuat perubahan dan berhijrah” http://wfauzdin.blogspot.com

Lihat bertapa bangangnya mereka yang harapkan kekuatan kerohanian musuh dapat menungging jubur kepada mereka..sepertimana mereka mengharap kekuatan kerohanian dari Dap dapat terus memberi sokongan kepada politik mereka…dengan alasan..
.
"Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang, kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam" - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian 12 Mei 1999.

16Sept PAS jangan bermimpi lagi kerana ia belaku hanya sekali memberi seribu penilaian pada DAP sejauahmana kekuatan politik melayu (PAS) hari ini yang menipu bangsanya sendiri..

Inilah politik yang cakap tidak serupa bikin hari ini..

Komentar :

ada 3 comments ke “16SEPT SATU PENILAIAN PADA DAP.”
Anonymous said...
pada hari 

Kemapa pemimpin UNMO masih lesu dan belum bertindk pada pemimpin pengkhianat ni

Admin CCZ said...
pada hari 

UMNO tidak membela Nik Aziz tetapi PAS yang bertanggungjawab membawa perpecahan bangsa.

Anonymous said...
pada hari 

lESU KERANA MEREKA KONONNYA BERADA DALAM ZON SELESA..LEBIH2 LAGI DGN KECARUAN POLITIK PR HARI INI MEMBUAT LBH LAGI SELESA INI LAH PERAGAI UMNO.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.