Sunday, February 28, 2010

PAS CAKAP TIDAK SERUPA BIKIN...


“Jangan sambut kelahiran Nabi sekadar cogan kata
Khairul Azlam
http://www.hARAKahdaily.

MARANG, 26 Feb: Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang mengingatkan umat Islam agar tidak menyambut kelahiran Nabi Muhammad s.a.w. sekadar dengan cogan kata atau lambang-lambang kemegahan.”

Apa yang penting, katanya, mengambil kefahaman serta pengajaran dari kelahiran Nabi s.a.w. dengan menghayati ajarannya yang sebenar- Awang Hadi Datuk Sri Presiden PIS.


UNDI PAS DAPAT PAHALA……….cogan kata atau lambang kekufuran..wahai pencipta Amanat Dajjal?

Benarkah seluruh pemimpin PAS temasuk Awang Hadi sendiri telah mengambil kefahaman dan menghayati sepenuh, patuh serta taat pada Hukum Ulama dan Amanat Dajjalnya selama ini?

Atau sekadar cakap tidak serupa bikin...!!!!akhirnya berpeluk dengan kapiaq harbi hari ini?


Atau Amanat Dajjal dan segala Fatwa itu juga tidak lebih dari cogan kata atau lambang retorik yang direka cipta untuk menipu bangsa mengikut selera politik mereka?

Hari ini sejauhmana PAS telah menghayati Amanat Dajjal tersebut atau ia juga tidak lebih dari lambang dan cogan kata untuk memutaq belit hukum Allah swt saja. Hari ini Amanat tersebut sudah disepak ketepi?

Sedarkah Awang Hadi pencipta Amanat Dajjal melalui slogan dan cogan katanya itulah yang membawa tercetusnya peristiwa memali …kononnya PAS menentang keras berkongsi kuasa bersama kapiaq harbi…haram pada hokum ulama sendiri…ini juga tidak lebih dari cogan kata dan Amanat Dajjal pula dijadikan lambang retorik perjuangan mereka .”


Bukan setakat Amanat Dajjal ciptaan Hadi,tetapi PAS sanggup menjadi hukum Ulama sebagai cogan kata Parti serta lambang kemegahan menghiasi perjuangan PAS yang MAHA putaq belit penuh dengan tipu daya itu..

"Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram" - Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963.

"Jika melawan UMNO tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid." - Kuliah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Kg Pulau Melaka.

Lupakah seluruh pemimpin PAS termasuk Awang Hadi pencipta Amanat Dajjal pertualang pada hukum ulama sendiri… kata-kata Allahyarham Ust Ibrahim sebelum ini…

“Hari ini masih ada golongan yang masih kemaruk untuk berdamai dengan musuh-musuh Allah (DAP).


Adakah orang-orang yang sedemikian rupa boleh berperang pada jalan Allah? Atau boleh mencapai “mati Syahid”?

Hari ini, PAS menentang dan melawan UMNO tiba-tiba meninggal dunia…apakah matinya pemimpin PAS hari ini yang sedang bersekutu dengan kapiaq habi dikira mati syahid?

Dan apakah mayat seluruh pemimpin PAS nanti mampu tersenyum seperti mayat para syuhadah Palestine dibawah ini walaupun HARAM/KAPIAQ berkongsi kuasa bersama kapiaq harbi menentang UMNO hari ini?

Apakah mungkin mayat pemimpin PIS yang kojol melawan UMNO hari ini akan syahid dalam berkadaan begini?….cermin-cerminlah diri…siapa anda hari ini sekutu pada kapiaq harbi yang menipu dan memutaq belit hukum Allah ta'alla.


Hari ini seluruh pemimpin PAS termasuk pencipta amanat Dajjal serta ulama slipar seolah-olah…

“Mereka tidak memahami apa itu perjuangan PAS yang sebenanya.Mereka mahu satu bentuk pemerintahan. Mereka mahu menang dalam pilihan raya untuk memerintah negeri”- Allahyarhan Ust Ibrahim Mahmood.

“Mengikut kajian sunah Islam maka didalam Negara mana pun orang seperti mereka tidak layak memerintah”..Asy-Syahid Ust Ibrahim Mahmood.

Bukankah selama ini perjuangan PAS lebih awal beretorik dengan penggunaan cogan kata Amanat Dajjal dan lambang hukum untuk kemegahan perjuangan Parti?


Persoalannya apakah benar PAS telah mengambil segala kefahaman serta pengajaran dan telah menghayati sepenuh isi Amanat Dajjal Hadi dan hukum dari ulama sendiri selama ini?

Hari ini benarkah PAS rela kalah,rela ditolak rakyat dan rela segala-galanya semata-mata ingin melaksana Islam suruhan Allah?


Sedarkah Pencipta amanat dajjal ini..apa yang diucapkan itu juga tidak lebih dari sekadar cogan kata dan lambang untuk propaganda politik dajalnya saja selama ini.

Benarkah Azizan Razak dan seluruh pemimpin PAS temasuk pencipta Amanat dajal telah mengambil kefahaman serta pengajaran dari apa yang dikatakan amanat dan hukum ulama politik mereka?


Atau segala hukum dan Amanat Dajjal sekadar cogan kata atau tidak lebih dari lambang kemegahan politik mereka saja.”

Dan begitu juga kenyataan dan peringatan yang diberi oleh bapa ketam PAS(Awang Hadi) agar umat Islam tidak menyambut kelahiran Nabi Muhammad s.a.w. sekadar cogan kata atau lambang-lambang kemegahan.”

Sedangkan apa yang menjadi amalan penggunaan cogan kata oleh PAS selama ini lebih dahsyat dari amalan mereka yang menyambut kelahiran Nabi..

Inilah bukti bertapa retoriknya ulama PAS menipu dan memutaq belit bangsa hari ini akhirnya....

“Yang tinggal hanya sejemput janggut dan senipis serban, hanya muncul Islam pada nama, tetapi tong kosong didalam. Bunyinya gegak gempita, tetapi tahi bertaburan dijalanan…mengikut isi khutbah Zul 4 kulim.


waallahualam.

Renung-renung lah putaq belit dan tipu daya ulama PIS hari ini.

Komentar :

ada 0 comments ke “PAS CAKAP TIDAK SERUPA BIKIN...”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.