Monday, February 22, 2010

KEDAH SASAR 317,000 PENGUNDI BARU MENJELANG PRU13 HANYA RETORIK DATUK TIMBALANN DAN RAKAN SECAWATNYA SAJA....


“UMNO Kedah sasar 317,000 pengundi muda.

ALOR SETAR 20 Feb. - Seramai 317,000 pengundi muda di negeri ini yang layak mengundi pada pilihan raya umum ke-13 masih belum mendaftar sebagai pengundi” -Datuk Ahmad Bashah Md. Hanipah.

"UMNO Kedah serta parti-parti komponen Barisan Nasional (BN) bergerak dari rumah ke rumah untuk mencari pengundi yang masih belum berdaftar.
"Program initelah dijalankan sejak awal Januari lalu dan akan berterusan sehingga pilihan raya umum akan datang," katanya.


Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kedah Oiiii….janganlah memperbodohkan Presiden UMNO dan seluruh pemimpin UMNO Kedah yang mungkin sama-sama sedang bermimpi dengan Datuk Timbalan Pengerusinya .

Pada Datuk Presiden UMNO Malaysia YAB Datuk Najib…

Sila tanya pada Datuk Timbalan Pengerusi…atau Datuk Timbalan Pengerusi UMNO Kedah sendiri tanya kapada seluruh 15 ketua Bahaian UMNO Kedah setakat yang ada.

Sudah kah setiap bahagian mencapai 0.46% sasaran pengundi baru iaitu kira-kira 29 orang sehari... kalikan dengan 50 hari dari tarikh Program ini telah dilancarkan.

Iaitu jumlah pengundi baru yang terkumpul sepatutnya sudah mencecah jumlah kira-kira 1,450 setakat ini???? Bagi setiap bahagian UMNO yang ada !!!!!


Atau adakah Datuk Timbalan Pengerusi UMNO Kedah dan rakan-rakan secawatnya iaitu Datuk Shafee Apdal ,Datuk Jamil Khir dan Datuk Nawawi juga turut dibuai mimpi sewaktu Datuk Timbalan Pengerusi UMNO Kedah membuat kenyataan ini???

Atau sila Datuk Timbalan Pengurusi UMNO Kedah telepone tiap-tiap bahagian dari 15 bahagian UMNO yang ada sudah kah mereka berjaya sasarkan jumlah 1.450 orang setakat ini.........................................?????? !!!!!!!!!!!!!!!!!

Betoi ka sejauh ini setiap bahagian sudah berjaya sasarkan pengundi baru sejak program ini dilancarkan January yang lalu hingga 21hb Feb 2010 ini kira-kira sudah 50 hari dan setiap bahagian berjaya mensasarkan kira-kira (50 hari x 29 orang/hari).

Iaitu lebih kurang 1,450 orang pengundi baru??? Dan 1,450 x 15 bahagian bermakna.. sejauh Program ini di lancarkan sejak awal January , 15 bahagian UMNO di Kedah sudah boleh mensasarkan kira-kira 21,750 orang pengundi baru setakat ini.

Iaitu kira-kira 6.86% dari jumlah sasaran 317,000 pengundi muda.Atau belum pun mencapai o.oooooo1% lagi...???



Dan betoi ka … setiap Bahagian UMNO pula boleh dapat 0.46% iaitu kira-kira 1,450 sasaran pengundi baru dalam tempoh 50 hari ini?

Atau sasaran 317,000 pengndi baru melalui program yang dilancarkan baru-baru nei, semuanya akan tersasar kepada PAS dan PKR yang lebih peka untuk menghadapi PRU13.

Berbanding
UMNO Kedah yang masih lena dan terjaga seketika sewaktu Pak-Pak Menteri turun Padang merasmikan berbagai-bagai Program propaganda…????? !!!!!

Tetapi bila Pak-pak menteri angkat saja kaki........

Seluruh pemimpin UMNO baik di peringkat Negeri, daerah , bahagian hingga ke cawangan manarik sentung dan selimut teruih berdengkur lena kembali..


INilah nyanyian-nyanyian yang UMNO tak pernah MAU berubah!!... yang membawa UMNO tertiarap dan tersungkur rebah dalam PRU12 yang lalu.

Pada YAB Datuk Sri Najib jangan turut terlena dengan nyayian mereka…!!

29 orang pengundi baru yang "PERLU" setiap bahagian sasarkan setiap hari ini ... bukan satu jumlah angka yang mudah walaupun sikit.... kalau UMNO Kedah masih dok lena macam hari nei!!


ATAU setakat bersuara parau dalam sentung dan selimut saja..!!.

Walaupun jumlah anggkanya cuma 29 orang sahaja sehari perlu setiap bahagian perolehi..

Tapi jika suara-suara itu masih dalam berselimut dan berdekur lena dan terjaga seketika sewaktu Pak-pak menteri tiba.

Jangan UMNO terus dok bermimpi..!!!!sasaran 29 orang sehari dapat dicapai dengan mudah sekali !!


Sebagai bukti sila lah Datuk Timbalan Pengerusi UMNO Kedah tanya setiap ketua bahagian.

Sudah cukup ka angka sasaran yang patut setiap bahagian "WAJIB" ada hingga kehari ini... ????


Atau jawapan yang Datuk Timbalan akan terima.. hanya nyanyian yang serupa dan senada saja.. !!

Tapi hakikatnya habok pun belum ada !!!



Akhir sekali PRU13 PAS dan PKR galas semua kerusi UMNO yang ada.... termasuk dengan 317,000 pengundi baru yang UMNO tolong sasarkan pada depa.

Setakat ternganga diatas kerusi terjaga bila ada program menteri... angka 29 orang sehari jangan UMNO dok bermimpi !!!



Sebenarnya 29 0rang sehari sasaran pengundi baru cita-cita UMNO kedah hingga menjelang PRU13 hanya Retorik Datuk Timbalan Pengerusi UMNO dan rakan-rakan “SECAWAT”nya semata-mata untuk membuta mata Presiden dan seluruh penyokong UMNO yang sedia ada... di Kedah Belanda!!

Sebenarnya hari ini PAS dan PKR tidak sempat terlena....LETIH dengan usaha memenangkan mereka dalam PRU12 lalu.

Kerana terlalu bising dengan dengkuran UMNO yang ada dan TERlena dikeliling depa!,

Sesekali UMNO mengigau gila membuat mereka tidak boleh nak lena...seperti UMNO yang sempat ternganga dan terlena meracau sekali sekala !!!

Yang bijak hanya berretorik dengan ketuanya saja..untuk menyedap hati Presidennya dan seterusnya untuk mencukupkan kuota KPInya untuk kekal memegang jawatan yang ada...


Hakikatnya UMNO Kedah masih ternganga lena wahai YAB Datuk Sri Najib oiiii.......

Sasaran 29 orang setiap hari dan setiap bahagian perlu ada...cuma RETORIK dan angan-angan depa saja !!!!

Pada Datuk Timbalan Pengurusi UMNO Kedah Belanda...!!!

Nei betoi punya cerita bukan nak peburuk hangpa !!

Tapi cuma nak tolong cerita hakikat UMNO yang dok ada..tak habih-habih dengan retorik belaka pedih juga mata dan telinga tengok cara hangpa dok mohong Presiden yang ada !!

Ma'oh no sekelian pemimpin UMNO Kedah Belanda di tingkat 6 yang ada..terutama pada Dato'Jamil Khir yang kononnya tak berapa pecaya dan suka dengan Blogger-bloger punya cerita..dia kata semuanya auta dan tak boleh pecaya.

Tunggu lah PRU13 nanti..kalau Jamil Khir dan rakan SECAWATnya dok Syok sendiri dengan retorik pada pak-pak menteri yang dok ada tenganga dengaq cerita depa .

Begitu juga dengan Datuk Nawawi yang dok berkubu di Langkawi saja!!

wassallam.

Komentar :

ada 0 comments ke “KEDAH SASAR 317,000 PENGUNDI BARU MENJELANG PRU13 HANYA RETORIK DATUK TIMBALANN DAN RAKAN SECAWATNYA SAJA....”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.