Wednesday, February 24, 2010

BILA NAFSU MENGATASI ILMU DAN KEUPAYAAN MEMIMPIN, MANUSIA.... MULA BERWAJAH HAIWAN !


“Datuk Seri,Hadi Awang tadi kata kita rasa malu sebab ada keaiban. Apa yang dimaksudkan dengan keaiban itu”? http://www.haprakdaily.net


“Keaibannya ialah kita melihat tidak ada pemisahan kuasa di antara semua pihak iaitu ‘legislatif, eksekutif dan judiciary’ dan Nabi kita Muhammad s.a.w. sendiri mengajar kita pemisahan kuasa ini dalam kes yang banyak dan dalam yang mengaibkan diri Nabi sendiri.

Di mana Nabi s.a.w. tidak menggunakan kuasa dia tetapi dia melantik hakim untuk menyelesaikan masalah dia sendiri. Dan hakim itu diberi hak untuk menghukum jika dia salah.” Awang Hadi



Begitu juga dengan keaiban yang PAS sedang lakukan hari ini bila mana tidak ada lagi pemisahan diantara puak yang Haq dan batil.

Seperti yang dijelaskan dalam Al-Quran kepada kita ,setiap kitab samada taurat,injil dan zabur yang diturunkan kepada Nabi s.a.w semua kitab-kitab tersebut dinamakan Al-Furqan.

Ertinya pemisahan bukan sekadar pemisahan kuasa di antara semua pihak iaitu ‘legislatif, eksekutif dan judiciary’ itu saja…

Tetapi perlu ada pemisahan puak yang haq dan puak yang batil,iaitu golongan yang hendak pada Islam dan satu puak yang menentang islam(DAP)itu terasing dan terpisah.


Tapi hari ini masih ujud golongan Ulamak Politik PAS masih kemaruk untuk berdamai dengan musuh-musuh Islam tersebut (DAP) dengan alasan untuk menentang “rasuah, sapu duit rakyat dan salahguna kuasa")Kenyataan Mahfus”

Manakala PAS menolak hukum Allah ta’ala pula dengan alasan untuk menjaga sensitivity kaum –kaum yang memberi undi kepada politik mereka..

Persoalannya mampu kah puak yang bersekutu dengan Kapiaq harbi (Dua dalam satu)ini berjuang untuk menegah hukum Allah swt atau perjuangan PAS selama ini sekadar retorik dengan hukum untuk menipu bangsa semata-mata kerana kemaruk Kuasa.

Apakah benar kata Allahyarhan Ust Ibrahim Mahmood satu ketika dulu bahawa…




“Mereka tidak memahami apa itu perjuangan PAS yang sebenanya.Hanya mereka mahu satu bentuk pemerintahan.Hanya mereka mahu menang dalam pilihan raya untuk memerintah negeri”- Allahyarhan Ust Ibrahim Mahmood.


“Mengikut kajian sunah Islam maka didalam Negara mana pun orang seperti mereka tidak layak memerintah” kerana semangat ingin memerintah tidak selaras dengan keupayaan ilmu mengenai pemerintahan Islam atau Nafsu melebihi keupayaan ilmu yang ada akhirnya PAS yang dikurniakan oleh Allah di Kelantan dibawah kepimpinan golongan Asriyyah selama 18 tahun berkubur dan berkecai begitu saja”..Asy-Syahid Ust Ibrahim Mahmood.

“Hari ini terbukti kepimpinan PAS melalui Pakatan sekutu Kapiaq harbi dibawah golongan Hadiyyah,Anwariyyah dan Kit Siangyah yang menguasi empat buah negeri berkongsi kuasa bersama dalam PRU12 yang lepas..tidak mungkin mampu menjangkau sepenggal lagi…


Akhirnya akan mengalami nasib dan padah yang sama..akan berkubur dan berkecai begitu saja.

Ini adalah janji Allah swt pada sekelian mereka.

Insyaallah….


Apakah benar kepimpinan PAS hari ini menampakkan bahawa Nafsu serta keinginan memerintah melebihi keupayaan ilmu yang ada…laungan Allahuakbar yang PAS laungkan keangkasa dalam mana perjuagan PAS masih berada ditakuk lama….

Malah hari ini lebih jauh kebelakang dengan adanya kerjasama PAS dan DAP yang terang-terang menentang kebangkitan Islam..

Mana mungkin Islam mampu ditegakkkan dalam wadah perjuangan yang berbaza….?


Lebih-lebih lagi PAS berada dalam satu bahtera tiga nakhoda yang berbeza wadah perjuangan mereka… bijak pula bermuka-muka dengan Hukum Allah ta’ala dihadapan bangsa.

Memali hanya DANA kesinambungan untuk sebuah perjuangan yang penuh tipu daya dan putar belit untuk menipu bangsa!

Benar kata-kata Allahyarham Ust Ibrahim libya...

“Mengikut kajian sunah Islam maka didalam Negara mana pun orang seperti mereka tidak layak memerintah” !!!

Renung-renunglah sekelian pemimpin PAS yang ada terutama pencipta AMANAT MAHA DAJJAL pengkianat pengorbarbanan Memali …pencinta kapiaq Harbi.

Komentar :

ada 0 comments ke “BILA NAFSU MENGATASI ILMU DAN KEUPAYAAN MEMIMPIN, MANUSIA.... MULA BERWAJAH HAIWAN !”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.