Sunday, January 3, 2010

DI KEDAH CUCU..DI KELANTAN MENANTU !!



Akhirnya YB Kulim yang Gila Glamour tersungkur dengan amaran sekutu sendiri….

Itulah padahnya jika suka menyelak kain orang untuk mencari puplisiti murahan…selak lah kain di Negeri sendiri kerana masih banyak pekong dan cabuk PAS/PKR Kedah yang sedang berulat lagi!!

Apakah PAS/PKR/DAP Kedah sudah kemarau dengan kes anak cucu yang dilantik dalam perbadanan Negeri?

Atau YB gila Glamour ini hanya ingin mencari puplisiti murahan di Negeri orang.

Sudah tidak lakukah suaranya di Negeri sendiri…apa pula kaitan Hj Sobri dan Azizan Razak??

Jika kelantan Mbnya dan menantu …di Kedah Mb dan Cucu!!!!

Bagaimana cara pelantikkan anak cucu cicit Azizan Razak sebagai Boss Besar Hi-Tech mengantikan Dato’Sukri itu…. dibuat mengikut undang-undang dan cara yang betul?

Apa sudah jadi dengan Dato’ Sukri ….apa tugasnya hari ini di halau secara terhormat….?
Siapa dalang yang terlibat dalam pelantikkan cucu MB Kedah ini.

Bagaimana cara mereka nyahkan Dato’Sukri dari tugasnya…apakah ia dilakukan dengan cara yang batul….?

Akhirnya membuat Dato’ Sukri terpaksa meletak jawatan dengan sendirinya melalui cara yang cukup licik dan halus lebih hebat dari menarik bulu..buxxx dalam tepung!!!

Bukan setakat pegawai di perlakukan sebagai haiwan.. rakyat jelata juga diperbodoh dan diperlembukan..!! dengan sikap berbohong ,menipu dan putar belit mereka…!!

Apakah agenda dan jenis wayang cina yang dimainkan oleh MB dan kuncu-kuncunya termasuk yang belidah bewak yang busuk perutnya mengalah bangkai anjing dan kucing??

Inikah caranya mereka melantik dan menepikan serta menerajang mangsa tanpa perikemanusian sebagai pemimpin muslim bertaraf ulama atau Ustaz…!!

Eloklah Yb Zulkifli tengadah terlebih dahulu…. sebelum terantuk parah dan berdarah di Negeri sendiri.

Begitu juga dengan Isu muratad…mana Akta murtad? yang selama ini yb kulim ini berkokok sebelum memiliki kuasa..

Hari ini kuasa sudah ditangan..mengapa akta murtad ini tidak dipanjangkan…mengapa isu kepala lembu,isu kuil isu melibatkan Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) yang nak dihebohkan!!

Benar kata salahuddin Ayob Campur tangan Zulkifli Nordin tidak membawa faedah! Ia tidak lebih untuk meraih publisiti murahan dan memcari Glamour melalui pentas politik!!

Kalau setakat nak berkokok didalam Blog dan diluar gelangang elok bertaraf seperti kami para Blogger!! Letak saja jawatan berkokok sepuas-puasnya….

Sebenarnya dikedah juga masih banyak lagi daging PAS dan PKR yang kian busuk dan akan menjadi bangkai…

Ingatkah YB Zulkifli belum sampai 100 hari PAS/PKR memerintah Kedah ada diantara rakyat yang teraniaya oleh puak kapiaq harbi ini menghubungi YB mengadu hal tentang EXCO berlidah bewak dan bercabang dua itu?….

Apa jawapan YB!!!

Ingat kata-kata Yb pada hamba allah Si-pengadu tersebut ?
“saya ingin pebetulkan diri saya terlebih dahulu”

Inikah cara YB membela dan melayan rakyat yang teraniaya oleh segelintir EXCO belidah bewak semata-mata hati perutnya yang busuk dari sikap prejudisnya !!

Hari ini mengapa kutu di Caruk Nau Baling YB Zul dapat melihat sedangkan mata menjadi “BUTA” bila babi melintas di depan mata.!!

YB memberi alasan ingin pebetulkan diri Yb terlebih dahulu? Persoalannya dah betulkah diri YB hari ini???

Apakah suara dari satu Undi untuk YB dalam PRU12 dulu... hari ini tidak membawa apa-apa faedah dan Glamour untuk berkokok dimedia dan dijalanan? ????

Harap YB zul Nordin ambilah iktibar dari teguran Salahuddin Ayob itu….sebagai satu pengajaran bukan terus memburu puplisit murahan dari isu kaum pakatan kapiaq harbi sendiri.

Tidak malukah PAS,PKR pada DAP sikapiaq harbi tersebut…melihat percakaran merebut bangkai sesama puak-puak melayu bertaraf ulama hari ini... belum pun tamat sepenggal memerintah!!

Sepatutnya lah DAP mengimamkan PAS dan PKR yang kemaruk merebut jawatan dan kuasa sesama suku sakat mereka!!

Hari ini siapa membimbing siapa? Ulama PAS dibimbing DAP atau DAP patut membimbing PAS??

Renung-renunglah pemimpin sekutu kapiaq harbi hari ini…dengan sikap kalian berebut bangkai sesama puak-puak sendiri!!

Usah campur tangan pentadbiran PAS-Naib Presiden Pas Pusat Salahuddin Ayob.

“Campur tangan Zulkifli Nordin tidak membawa faedah,malah boleh menjejaskan hubungan baik diantara PAS dan Parti Keadilan Rakyat(PKR).” Salahuddin Ayob.

“Zulkifli mahu Suruhajaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) menyegerakan siasatan penyelewengan dan salah guna kuasa melibatkan Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) dan pelantikkan menantu Menteri Besar sebagai Ketua Pegawai Eksekutifnya,untuk membongkar kebenaran”- Zulkifli Nordin.

“Zulkifli mendakwa,dari segi undang-undang pelantikkan menantu Nik Aziz Abdul Ariffahmi Ab Rahman itu melanggar akta SPRM dan adalah kesalahan jenayah,Malah sejak (dakwaan) penyelewengan itu didedahkan,seorang demi seorang tokoh PAS kelanta tumbang.” Zulkifli Nordin.

Benar kata Salahuddin Ayob Campur tangan Zulkifli Nordin dalam apa juga Isu yang tidak melibatkan dirinya dan tugasnya tidak membawa faedah….ia hanya mengundang kecelakaan dan perpecahan !

Mana suara YB Zulkifli dan kuncu –kuncu yang mampu berarak di jalanan apabila keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mengenai penggunaan perkataan "Allah"??

Jangan setakat NAK berkokoK diluar dan didalam blog saja !! Tunjuklah kuasa yang ada ditangan !!....

Setakat berkokok di luar parlimen ia tidak mendatangkan sebarang faedah pada bangsa dan Agama!!

Elok letak saja jawatan jadi rakyat biasa seperti kami !!

Komentar :

ada 0 comments ke “DI KEDAH CUCU..DI KELANTAN MENANTU !!”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.