Friday, November 27, 2009

BILA BAPA SEGALA BANGKAI BERSUARA..MENJUARAI BANGKAI-BANGKAI YANG ADA DI KEDAH !



Jangan terperanjat jika Umno derhakai TYDP Agong

http://gemasuara.blogspot.com / Datuk Mahfuz Omar

Tindakan Sultan Kedah mahu supaya kerajaan pusat berkerjasama dengan kerajaan Kedah membayangkan rasa tidak puas hati baginda terhadap sikap enggan berkerjasama itu.
"Kerajaan pusat diterajui oleh Umno yang mendakwa memperjuangkan bangsa Melayu dan kedaulatan raja-raja Melayu. Jika kerajaan pusat membelakangi titah baginda, ia boleh dianggap penderhakaan kepada Timbalan Yang di-Pertuan Agong."- HAPRAK DAILY -[PUTAQ BELIT DAILY]

BAGAIMANA PULA MAHFUS JIKA KERAJAAN PAS KEDAH SEKARANG YANG KONONNYA DIBAWAH KEPIMPINAN ULAMAK MEMBOHONGI DAN MENEPIKAN HAK RAKYAT…??

Apakah PAS yang diterajui oleh seorang pemimpin bertaraf Ustaz sanggup melihat dan membenarkan EXCOnya memutar belit dan menepikan hak rakyat itu adil tidak menderhaka pada TYDP Agong?

Apakah bila pemimpin PAS menipu dan membohongi rakyat itu dianggap menjunjung titah TYPA?
Apakah bila ada segelintir EXCo PAS yang menghina TYPA di Kedah satu masa dulu,itu membuktikan PAS tidak menderhakai TYDP Agong?

Apakah bila salah seorang EXCO yang telah meletak jawatan EXCO tapi mampu lagi mengurus projek-projek rakyat dibawah kerajaan Negeri ia tidak dianggap sial oleh PAS?

Mahfus…!!!! Jangan terus belidah biawak seperti segelintir mereka!! Bercakap dan berbicalah sebagai seorang pemimpin Islam bukan pemimpin politik ala Yahudi..

Cermin-cerminlah diri dan seluruh EXCO-EXCO PAS kamu di Kedah hari ini Mahfus…kerana masih ramai yang belidah bewak yang tidak mampu kamu menegornya lagi agar tidak menzalami Hak rakyat!!!

Adakah hari ini jika PAS menepikan dan menzalimi hak rakyat,menolak hak keistimewaan orang melayu,menghina politik bangsa dan berkerjasama dengan kapiaq harbi serta mengharubirukan Politik di Perak PAS benar-benar telah menjunjung titah TYDA dan menghormati undang-undang dan pelembagaan?

Mahfus...jika selama ini PAS memperalatkan Agama untuk menipu rakyat dan bangsa melayu untuk mencapai cita-cita jijik PAS....

Janganlah hari ini PAS memperalatkan seruan TYDP Agong pula untuk mancapai cita-cita disebalik agenda Politik "JIJIK" PAS !

Cukuplah PAS memperalatkan Agama menipu bangsa selama ini!!!

Jangan pula PAS ketelanjuran memutar belitkan Tindakan Sultan Kedah mahu supaya kerajaan pusat berkerjasama dengan kerajaan Kedah ....sebagai membayangkan rasa tidak puas hati baginda terhadap sikap enggan berkerjasama itu...

Inilah bijaknya PAS memutar belit Fakta untuk menipu bangsa melalui lidah-lidah bewak mereka yang beselindung disebalik agama!

Allahuakbar !!

wassallam.

Komentar :

ada 6 comments ke “BILA BAPA SEGALA BANGKAI BERSUARA..MENJUARAI BANGKAI-BANGKAI YANG ADA DI KEDAH !”
BUJANG SUSAH said...
pada hari 

ziarah sahabat...

Anonymous said...
pada hari 

Mahfus bangsat jangan jadi pelacur agama dan bangsa kerana kedudukan politik kamu

sepatbenua said...
pada hari 

Salam GMC

Setuju sangat dengan tulisan ini,bagi pas tok guru dah ajar dan selalu berpesan, kalau orang bagi ambik , terima kasih jangan.

Dulu Kedah Darul Aman, la ni kedah sejahtera,
Dulu rakyat hidup aman, la ni dah mula cempera

Anonymous said...
pada hari 

salam.

Hebat pantun sepat benua...itulah sebenarnya prinsip PAS...

Anonymous said...
pada hari 

Assalamualikum.
Tq 4 following.
Hmmm, Kak G sokong kepada keikhlasan dan kejujuran yg suci & tulin, bukan direka2/dicipta ataupun diputar-belitkan ... tak kiralah oleh siapa atau parti mana.
Tentang PAS, Kak G tak berapa tahu kerana tak ada penglibatan secara langsung. Tetapi tentang UMNO: Kak G lahir & besar dalam keluarga UMNO; juga byk terlibat dengan kerajaan & pemimpin UMNO.
Nasihat Kak G kalau nak dipakai, ada lebih baik jangan dilihat keburukan orang atau PAS saja dek! Percayalah, pemimpin UMNO sekarang bukan pemimpin pejuang zaman Allahyarham Tunku. Jangan mendewakan mereka, jangan berdosa angkara mereka ... kalau nak berjuang untuk bangsa & nusa, lakukan saja kebaikan apa yg terdaya.

Anonymous said...
pada hari 

salam.
DDrfauziah kerana sudi meninggalkan sedikit sebanyak nasihat buat renungan...cuma antara kita agak berbeza situasi kerana sy tidak pernah berada dalam mana-mana kubu terutama sekali UMNO..melainkan berada bersama pemimpin yang bukan bersikap hipokrit !

PAS,UMNO mahupun PKR ia terdiri dari bangsa saya sendiri….bezanya hanyalah perjuangan mereka saja..

Begitu juga dengan PAS, mereka bukan lagi seperti pemimpin yang menentang assobiyyah zaman Allahyarham Tunku.

PAS kini lebih globalisasi dan lebih liberal hinggakan akhir-akhir ini PAS sudah setaraf UMNO.

Begitu juga dengan assobiyyahnya sudah standing assobbiyah perjuangan pemimpin UMNO.

Pada saya UMNO bukan layak untuk dibandingkan dengan PAS yang memperjuangkan Islam. Tetapi perjuangan PAS perlu dilihat melalui perspektif perjuangan pemimpin-pemimpin Islam dahulu “BUKAN” pemimpin UMNO terdahulu,sekarang atau abad-abad yang akan datang.

Perjuangan PAS perlu dilihat melalui kacamata Islam bukan melalui karat-karat assobiyyah yang melekat dan bertampal pada diri pemimpin-pemimpi PAS yang hipokrit seperti hari ini..

Untuk apa kita membandingkan keagungan Khalifah Omar Abd Aziz dengan Chin Peng….apa perlu nya kita membogkar dan membanding fahaman komunismenya…dengan Islam yang kita agungkan?

Hari ini kita perlu dan harus memperbetulkan shaf yang kononnya memperjuangkan Islam terlebih dahulu kerana Islam itu hak sejagat.Bukan hak mana-mana parti baik PAS, UMNO mahupun PKR.

Jadi apa faedahnya atau kebaikan yang kita dapat dari membanding sesuatu yang baik itu dengan yang sah sudah buruk dan cabuk! Seolah-olah kita cuba membandingkan Islam dan Komunisme.

Persoalannya mengapa perlu kita membandingkan pemimpin UMNO sekarang maupun pemimpin UMNO sewaktu pejuang zaman Allahyarham Tunku dulu.

Dan untuk apa kita mendewakan mereka atau mendewakan pemimpin yang sah memutar belit hukum-hukum Allah ta’ala samada PAS mahupun UMNO .

Untuk apa kita perlu melakukan dosa bersama mereka yang memutar belit hukum allah ta’alla yang lari dari perjuangan Islam yang hakiki samada mereka pemimpin PAS mau pun UMNO?

Hari ini kita bersuara dan berjuang demi agama….dan tidak sesekali untuk mereka yang bergelar pemimpin yang dipilih melalui demokrasi putar belit PAS atau UMNO yang memperalatkan bangsa dan agama sendiri demi perut!

Islam hak seluruh bangsa …bukan hak mak bapak Politi PAS mau pun UMNO.Hari ini segelintir pemimpin dalam PAS yang kononnya memperjuangan kedaulatan Islam itu lebih cabuk dan buruk berbanding pemimpin UMNO yang chop sebagai Thonghut itu.

Pendapat saya pula lebih baik kita berada dalam kumpulan ular yang berbisa dari terus berada kumpulan musang yang berbulu ayam.

Kerana bila kita berada dalam kumpulan ulaq yang berbisa,kita lebih berjaga-jaga tidak leka,berbanding bila kita berada didalam kumpulan ayam yang hakikatnya musang yang akhirnya kita juga menjadi mangsa.!!!

Wassallam.apbs.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.