Saturday, November 28, 2009

AL-KISAH PKR PADANG SERAI.................




POLITIK PKR DUN N-34 LUNAS/PADANG SERAI.
MEREKA SEKADAR PEMBURU KUASA..MENIPU RAKYAT JELATA !..SIRI [1]
PENDEDAHAN UNTUK RENUNGAN BANGSA !!!

SUMBER : http://diamjoedahmai.blogspot.com.

Malaysiakini - RADZI TAWARKAN AHLI MAJLIS….??

Apabila radzi berjaya mendapat tempat untuk bertanding di DUN LUNAS,beliau telah cuba sedaya upaya mendapatkan sokongan serta meyakinkan Cikgu Hamid,Radzi telah berjanji dengan jawatan ahli majlis kepada Cikgu Hamid sekirannya beliau menang dan kedah berjaya di rampas oleh PKR dan PAS.

Mengapa Cikgu Hamid akhirnya terpaksa merestui Radzi?Perkara ini adalah berpunca kerana Cikgu Hamid merasa sakit hati apabila kegagalan serta niat beliau untuk menjadi calon di DUN LUNAS berpunca daripada tentangan oleh AJK beliau sendiri.Mereka adalah terdiri daripada Sdr Shahidan,Sdr Nizam Baharuddin,Sdri Rohana,Sdr Shaari & Sdr K Sevan (bukan YB Hutan Melintang di Perak ya)

Oleh itu Cikgu Hamid telah menerima Radzi bagi ingin membalas dendam terhadap AJK BAHAGIAN yang tidak mahu beliau menjadi calon.Kenapakah Radzi yang di pilih?

Untuk pengetahuan pembaca,AJK BAHAGIAN yang menentang Cikgu Hamid sudah mencadangkan nama calon yang lebih berkrebiliti pada rakyat untuk bertanding DI LUNAS,maka terjadilah pergeseran di antara Cikgu Hamid dan juga AJK-AJK beliau.Kumpulan AJK-AJK yang menentang Cikgu Hamid telah menawarkan seorang calon India.

Pada masa yang sama calon India tersebut juga NAIB KETUA BAHAGIAN PADANG SERAI iaitu saudara Muniandy (Endy).Radzi sudah mendapat idea bagi melobi dirinya dan beliau bersama Cikgu Hamid telah berkempen ke kampung-kampung dan AJK peringkat Cawangan walaupun pada masa itu DEWAN RAKYAT tidak di bubarkan lagi.

Mereka menghebahkan kepada pengundi lunas jika tidak menerima RADZI sebagai calon,mereka akan mendapat calon india dan orang melayu tak akan dapat apa-apa.Di jaja lah merata tempat bahawa satu kumpulan sedang membawa calon india dan mengatakan LUNAS hanya untuk melayu dan tidak boleh kepada India.

RADZI ketika itu menjadi tukang karut,pernah satu pagi Radzi dan Cikgu Hamid telah berjumpa dengan seorang sahabat iaitu Sdr Latif yang juga salah AJK BAHAGIAN,mereka berkata india ini menyusahkan dan mereka tak suka kepada calon India.

Akhirnya apabila asyik bercakap Cikgu Hamid terlupa bahawa Sdr Latif yang mereka jumpa itu juga INDIA MUSLIM.RADZI juga mengutuk India dengan gelaran yang tidak enak di dengar sehinggakan sahabat tersebut marah dengan apa yang Radzi cakapkan.RADZI sebenarnya mengamalkan perkauman yang serius tetapi telah di terima sebagai calon dengan menggunakan taktik dan strategi yang cukup kotor lagi hina.

Radzi juga telah mengatakan bahawa beliau mempunyai ladang jagung dan mengakui sekiranya beliau menjadi calon,beliau akan mengagihkan keuntungan kepada individu yang menyokongnya menjadi calon.Beliau berikan sebuah kereta kepada Cikgu Hamid untuk kegunaan peribadi Cikgu Hamid bagi membalas sokongan beliau untuk Radzi menjadi calon.Walau bagaimanapun Cikgu Hamid tak mampu memandu sendiri dan kereta Toyota LE itu di berikan kepada WAHAB.

Siapa wahab di mata RADZI?

Bersambung....

1Malaysia nak tahu

Komentar :

ada 12 comments ke “AL-KISAH PKR PADANG SERAI.................”
Hamdan said...
pada hari 

APDS,
Watak Cikgu Hamid dalam ceritera ini memang ada; cuma peranannya saja yang ditukarkan.

Dan aku tahu siapa pula peneraju utama atau pengarahnya.

Hanya seorang guru yang dikira dapat menyelam hati perut seorang guru lain.Lebih-lebih lagi seorang lulusan Ijazah, dan mengajar, tentunya di sekolah menengah.

Selain dari itu aku tak percaya dapat membuat olahan sebegitu rupa hingga nampak benar-benar berlaku.

Aku tak percaya seorang pemandu lori akan ada masa untuk berfikir dan merekacipta sesuatu yang begitu menarik.

Aku juga sangsi kemampuan seorang mandur dapat berfikir setajam itu, menuduh seorang sahabat yang telah lama aku kenali.

Hanya seorang guru yang berkelulusan sekurang-kurangnya, ijazah, yang mampu mempengaruhi orang lain untuk mempercayai cerita yang "lapuk" ini, dalam konteks PKR Padang Serai.Di Bahagian lain ramai yang boleh berfikir....

Aku telah buat kerja sikit dan mendapati beberapa maklumat yang berguna tetapi, nantilah akan aku dedahkan lepas ini.

Aku mendapat tahu "Cikgu Hamid" ini telah lama bersara. Lebih-lebih lagi beliau sudahpun keluar meninggalkan PKR....."for good".

Walau bagaimanapun bila ditanya, siapa gerangan guru yang menjadi kacang hantu dalam cerita ini. Beliau pada mulanya enggan memberitahu kerana tak mau bekas sahabat baik dan bekas Naib Ketua Bahagian yang mendesak agar beliau dilantik untuk membolehkannya menghadiri Persidangan Agung PKR di Seremban pada hujung 2007. Dia cuma menyebutkan guru berijazah itu masih bertugas dan umurnya belum genap 50 tahun.
Dan dia yang menjadi kepala yang mendesak Parlimen Padang Serai dan DUN Lunas, kedua-duanya diwakili orang India.

Kalaulah benar maklumat yang aku dapat, agak anih kerana walaupun guru berijazah tersebut yang telah melibatkan diri dalam politik, nampaknya pihak yang berkenaan seolah-olah tak nampak.
"Zaman saya muda dulu tiada guru Division A boleh bergerak cergas dalam politik, lebih-lebih lagi politik pembangkang",terang Cikgu Hamid.

Anonymous said...
pada hari 

salam.

macam-macam watak ada dalam PKR Padang serai nei...macam mana nak menjadi pemimpin rakyat..masing-masing menjadi badut....?? haa..ha...haa Patutlah UMNO Padang serai relax saja...kerana UMNO dan PKR Padang mereka serupa !!!

non misai said...
pada hari 

ada ke guru berijazah yang dok dalam Jawatankuasa PKR Padang serai... Dia tak buat kerja ke ( mengajar)bila giat dalam politik.. difahamkan kementerian pelajaran telah melarang guru yang aktif tambah pula parti pembangkang. dia ni kena hantar ke negeri selangor suruh dia buat kerja untuk negeri tu.. senang dah lani, selangor dah tak mau hantar pegawai dia pi BTN. Macamana nak mengajar kalau otak dok pikiaq nak bagi lingkup orang.. tolong check akujanji dia sain tak?

Pasai PKR Padang Serai lagi celaru, tengok dalam gambar tu, kenal sangat ..Haji Elias dok bagi beras atas nama PKR..macam-macam ada..

Anonymous said...
pada hari 

SALAM.

tERIMA KASIH bRO nON mISAI DIATAS RESPON ANDA...YANG PELIK TU..GURU BERIJAZAH BERGIAT CERGAS DALAM PKR??? ADA JAWATAN PULA TU..MISTI GAJI DUA MATA NEI..PATUTLAH BEREBUT-BERUBAT PEMIMPIN PKR PDG SERAI NK PEGANG JAWATAN DAN CANTAS MENCANTAS?? HEBAT POLITIK PDG SERAI NEI..

sepatbenua said...
pada hari 

pasai guru berijazah ni , kementerian pelajaran kena tengok, jangan dok biaq anak buah dok buat kerja bodo..

Macamana nak bagi orang hormat kalau guru sendiri yang dok hasut bagi orang benci.

Tugas guru mengajar( gaji dibayar)jangan kurang ajar sudah la...

DR 1221 said...
pada hari 

salam
haram cikgu tu ambil duit gaji bulan2, sebab dia parti pkr, kalau dia parti pas tak mengapa, pas confirm masuk syurga.

DR 1221 said...
pada hari 

salam
haram cikgu tu ambil duit gaji bulan2, sebab dia parti pkr, kalau dia parti pas tak mengapa, pas confirm masuk syurga.

Anonymous said...
pada hari 

salam.

Walaupun Kes Cikgu yang menyamar sebagai Raja Anwar Raja Abdullah ni didedah dan diselak oleh GMC,sayangnya pihak yang berkenaan termasuk pemimpin UMNO masih "BUTA" sampai kesaat ini.

Andainya pendedahan ini tidak begitu meyakinkan pihak2 yang berkenaan melalui ketua bahagian sudah tentu maklumat teperinci dapat membuktikan kebenaranya.

Apakah pihak-pihak yang berkenaan sanggup melihat anak bangsa yang masih dibangku sekolah rosak dengan kegiatan talibarut ini yang bermaharaja lela..

Atau apakah ibu bapak pelajar2 yang dibawah didikkan Raja pakau ini redha dengan apa yang belaku.

Dimana pemimpin-pemimpin UMNO yang dapat menghalang Raja Pakau ini terus menjadi dalang merosak bangsa...

Apakah pihak-pihak yang bertanggung jawab itu juga lena atau sudah mapuih seperti pemimpin-pemimpin UMNO yang ada....????

Celakalah bangsa jika memiliki pemimpin bangsa yang lena bagai hyena yang kenyang bangkai !!!

sarip dol said...
pada hari 

salam bro..

sekarang ni,guru dah buat kerja yang tak betul, amanah bangsa disanggah demi politik perut masing,mana jati diri guru-guru.. Apakah kementerian pelajaran dah takda sengat, kecut sangat ke..guru bukan hanya mendidik tapi wajib dididik.

Sebenarnya semua boleh jadi camni berpunca lembiknya penguatkuasaan kementerian. umno pula nampak tak peduli,buat dono je, mungkin dah buat aduan tapi puak-puak tu buat tak heran je kut.


Kalau pemimpin-pemimpin ni masih dok lena...
jangn harap nak jadi perjuang bangsa.

cigu samad said...
pada hari 

Ni nak bagitau, kalau setakat dok ghenyiuh tak jadi.. mana dia ..pegawai kem pelajaran. la ni depa dah tak da apa.. kecut habis.

Bole habaq je la , xda apa tindakan. cuba kalau orang umno buat macam tu.. sah kena tindakan.sebab tu lebih baik masuk pembangkang, buat apa pun tak kisah, tapi kalu penyokong kerajaan , nahas hampa..

Anonymous said...
pada hari 

salam.
Mungkin kerana longgar dan londehnya pihak berkenaan itu yang membuat puak-puak anwar ini naik minyak!!hariini bukan setakat guru saja..pegawai tertinggi pun dah menyusup masuk PKR kerana kerajaan BN sejak zaman Pak Lah ni dah longlai terlena macam pak lah juga....berjangkitlah di zaman najib...jika zaman opak lah baru terlena atas kerusi...zaman najib pula...teruih terlena di PWTC..

Elok lah tu...PRU13..puak5 UMNO kandaqlah gula dengan kain pelikat banyak2..ketua2 bahagian pula...siaplah duit dlm goni jadi Ali Baba taboqlah disetiap lorong dan denai..Insyaallah Terpesosoklah UMNO lagi...

Akhirnya PRU14..UMNO jadi parti tupperware,atau parti kutu babi.

Anonymous said...
pada hari 

Yang pelik..tu !! puak-puak kapiaq harbi dah tau calun tu..kotor dan jijik dan hina tapi masih mau dijilat dan diampu lagi,setahu GMC si Radzi nei bkn orang tempatan tapi puak2 kerbau nei msh mau pada radzi agaknya DUN N-34 nei melayu2 tempaa dah bangang atau yang ada hanya taik2 judi empat angka,dan taik-taik judi pak poi..yang telah UMNO reject jadi mau tak mau kena cari org luar pimpin mereka.Hari nei puak2 kapiaq harni menyalaklah krn tak cukup mkn...bangangnya puak2 nei rupanya,lepas buat demontrasi ala lembu lapaq air...haa..ha..ha. bangang ! bangang!! padanlah dengan UMNO yang ada!!

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.