Thursday, October 29, 2009

MENGAPA UMNO TERLALU KEMAROK PADA KERJASAMA PAS?




“Pada sidang media itu, Mustafa sekali lagi menjelaskan pendirian PAS mengenai kerjasama dengan UMNO sudah ‘tutup pintu’ kecuali kerjasama kerajaan antara kerajaan dengan kerajaan Pusat dan negeri yang dikuasai Pakatan Rakyat.” Mustafa Ali.

“Menurut beliau, untuk menyatukan bangsa Melayu, UMNO dan Pas harus bersatu dan penyatuan tersebut tidak bermakna Pas harus menyertai UMNO atau BN” Aziz Shekh Fadzil.

“Mengulas mengenai kerajaan perpaduan, Muhyiddin berkata, alasan yang digunakan Abdul Hadi semalam bahawa perkara itu hanya relevan sewaktu Tun Abdullah Ahmad Badawi menjadi Perdana Menteri adalah suatu dalih.”- Tan Sri Muhyiddin Yassin.

UMNO KEMAROK PERPADUAN PAS?

Persoalan yang penting sekarang mengapa UMNO keterlaluan “KEMAROK” pada kerjasama PAS?

Apakah UMNO sudah tidak ada pilihan lain untuk perpaduan orang Melayu hanya bergantung harap pada kerjasama PAS?

Apakah selama ini sudah terbukti hanya PAS memiliki teori atau kaedah yang terbaik dalam penyatuan melayu berbanding UMNO yang dianggap sudah reput?

Apakah tanpa PAS,UMNO gagal untuk menyatukan orang Melayu.

Apakah dengan adanya PAS bersama UMNO pemimpin-pemimpin UMNO baru dapat memulihkan perpecahan melayu hari ini.

Apakah UMNO merasai talian hayatnya politiknya bergantung pada kerjasama PAS.

Apakah UMNO merasai bila PAS dan UMNO bergabung maka seluruh orang melayu dapat bersatu padu bagai seberkas penyapu yang diikat rapi?

ATAU. adakah Kemaroknya UMNO untuk berkerjasama dengan PAS hari ini semata-mata untuk berkongsi kuasa untuk memperdayakan seluruh bangsa.

Apakah seluruh pemimpin UMNO masih belum celik…atau masih buta dalam lena…yang UMNO masih ada agenda yang lebih penting pada rakyat dari agenda penyatuan PAS,UMNO yang tidak mendatangkan sebarang faedah selama ini.

Atau apakah UMNO merasai dengan penyatuan PAS dan UMNO…seluruh pemimpin UMNO maupun PAS dapat menabik dada merekalah dikalangan pemimpin melayu Islam yang dapat menyatukan dua puak semang dan sakai dibawah satu rumpun yang haluannya masih kekal seperti nau dalam belukar?

Pada seluruh pemimpin UMNO…tinggalkan lah Agenda kerajaan perpasduan cipta-dan rekaan politik putar belit itu…tumpukanlah pada agenda UMNO untuk memulih maruah orang Melayu…dari terus mengikut rentak dan gendang yang dipalu oleh PAS…..Janganlah sampai yang dikejar tak dapat dan yang dikendong berciciran…

Biarlah PAS bergigit,berfatwa,beramanat sesame mereka…kembalilah UMNO pada sarangnya…kerana tidak ada faedah menyusu siamang dihutan….anak-anak sendiri mapuih tak makan.

Cukuplah selama ini UMNO mengikut rentak tari PAS yang bijak menipu daya…melalaikan seluruh bangsa…UMNO janganlah turut berjoget bersama mereka…

Jangan sampai rakyat melihat dan menilai…UMNO dan PAS satu rumpun bangsa yang hanya 2 x 5 dan 5 x 2 sahaja….

Sesekali cermin-cerminlah diri UMNO sama…dan sesekali renung dan tenung juga apa Amanat,Fatwa, serta Hukum yang PAS sudah patuh selama ini.

Benarkah mereka jujur…atau sekadar untuk memperbodohkan pemimpin UMNO saja…dan kadang kala perlu juga kita renungkan dimana kebenaran kata-kata ini “ Si Bahlol hanya menjadi makanan si Cerdik” atau “Si Cerdik menjadi makanan si Bahlol”

Andainya UMNO sudah sedar Isu “Kerajaan Perpaduan” itu PAS ingin jadikan UMNO kambing hitam…mengapa UMNO masih sanggup dikorbankan ?

Masih bahlol lagikah UMNO dengan permainan politik yang penuh tipu daya PAS itu…

Komentar :

ada 0 comments ke “MENGAPA UMNO TERLALU KEMAROK PADA KERJASAMA PAS?”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.