Friday, October 9, 2009

N31-UNTUK BANGSAKU YANG DIKASIHI.








“Jika Umno menang, rasuah juga akan menang.
Anak Peneroka, Negeri Sembilan.
Thu | Oct 08, 09 | 4:11:19 pm MYT

Dalam masa berkempen ini, media arus perdana kerajaan melalui berita-berita TV tanpa segan silu menyiarkan tawaran-tawaran pemimpin Umno-BN kepada pengundi-pengundi di Bagan Pinang.

“Umno pula meneruskan usaha memancing simpati pengundi pos dan tempatan. Calon BN sendiri berucap dan tanpa segan-silu menabur janji-janji kepada penduduk di Bagan Pinang.” [HAPRAK DAILY] Akbar arus politik yang lebih thoghut penuh dengan tipu daya dan putar belit abad ini."

Ya ALlah, Engkaulah Tuhanku, Tiada Tuhan melainkan Engkau.. Engkau mencipta-kanku, aku hamba-Mu dan ikrar pada-Mu semampuku... Aku berlindung kepada-Mu dari kejahatan apa yang aku perbuat, aku mengakui terhadap nikmat-Mu terhadapku dan aku mengakui atas dosaku, maka ampunilah aku, kerana sesungguhnya tidak ada yang dapat mengampuni dosa selain Engkau..amin ya Robb.

BAGAIMANA PULA JANJI-JANJI YANG DITABURKAN OLEH PAS SEBELUM INI PADA RAKYAT KEDAH?

PENDEDAHAN PEMBOHONGAN SERTA PUTAR BELIT PAS SERTA TIPU DAYA PAS PADA PENYOKONG SENDIRI SERTA SELURUH RAKYAT KEDAH.

SEMUA KOMEN-KOMEN DIBAWAH INI ADALAH DATANG DARI USUL YANG DIKELUARKAN OLEH PENYOKONG-PENYOKONG PAS KAWASAN SENDIRI.

115 JANJI PAS DALAM MANIFESTO PRU12? DAN PEMBOHONGAN PAS.

“Adakah Kerajaan Telah Menyediakan Kerangka Masa[Time Frame] 2008 – 2012 Untuk Melaksanakan 115 Janji Yang Terdapat Didalam Manisfesto PRU12? Kalau Sudah Ada Tolong Hebah Kepada Rakyat.Kalau Belum Ada,Bila Hendak Disediakan? Kalau Tidak Perlu Sedia Kenapa?

[PAS KAWASAN JERLUN]

“SEJAUH MANAKAH PERANCANGAN DAN KEJAYAAN YANG TELAH DIBUAT/DICAPAI DALAM USAHA MENJADI KEDAH SEBAGAI BELANDA MALAYSIA.

[ PAS KAWASAN JERLUN]

“MENTERI BESAR DAN EXCO-EXCO SERING BERI ALASAN YANG KELIHATAN SEPERTI HENDAK MELEPAS DIRI.SAMPAI BILA NAK JADI MACAM NI”

[PAS KAWASAN JERLUN]

“TELEFON EXCO LIMA ENAM KALI TAK ANGKAT-ANGKAT.BILA ANGKAT PULA JAWAPAN’SAYA SIBUK’ ATAU “SAYA TENGAH MEETING”.DARI NADA SUARA JAWAPAN MACAM TAK BERAPA SUKA ATAU MACAM PENELEFON MENGACAU SAJA”

[ PAS KAASAN JERLUN]

“DENGAR KATA MB DAN EXCO MAKIN RAJIN MAIN GOLF DENGAN SULTAN YANG SEORANG SANGAT DILAYAN,RAKYAT YANG RAMAI NAK JUMPA PUN SUSUH!.

[ PAS KAWASAN JERLUN]

“ADA PEMIMPIN YANG MENGELUARKAN KENYATAAN MENGELIRUKAN DAN BOLEH MENJEJASKAN IMEJ KERAJAAN.CONTOHNYA PEGAWAI KHAS MB KATA KERAJAAN SUDAH BERJAYA KURANGKAN HUTANG LEBIH RM1 BILION DALAM MASA 7 BULAN.SETIAP KENYATAAN HENDAKLAH DINYATAKAN DENGAN DATA DAN FAKTA YANG SAHIH.

[ PAS KAWASAN JERLUN]

“UCAPAN DAN KENYATAAN MEDIA MENTERI BESAR DAN EXCO-EXCO BANYAK DILAPORKAN OLEH AKBAR/TV ARUS PERDANA BERKISAR KEPADA ISU EKONOMI.

RAKYAT DI KAMPUNG SEBENARNYA MENUNGGU BERITA YANG BERKAITAN DENGAN KEBAJIKAN MEREKA.MEREKA NAK DENGAR DAN NAMPAK PEMBERIAN BANTUAN KEPADA FAKIR MISKIN,IBU TUNGGAL,ANAK YATIM,BAIKI JALAN-JALAN KAMPUNG,BAIKI SURAU DAN SEUMPAMANYA

[PAS KAWASAN JERLUN]

“BILAKAH PELAKSANAAN PINJAMAN TANPA RIBA UNTUK-BELIA-BELIA YANG INGIN MELANGSUNGKAN PERKAHWINAN HENDAK DIADAKAN SEPERTI YANG TERDAPAT DALAM MANIFESTO PILIHAN RAYA”

[PAS KAWASAN KUALA KEDAH]

“BILA SKIM TAKAFUL KIFALAH AKAN DILAKSANAKAN DI KEDAH?”

[ PAS KAWAAN KUALA KEDAH]

“SEJAUHMANA KEJAYAAN MELAKSANAKAN MANIFESTO PILIHAN RAYA KEDAH SEJAHTERA NIKMAT UNTUK SEMUA DIREALISASIKAN OLEH KERAJAAN KEPADA RAKYAT KERANA YANG JELAS PADA KETIKA INI RAKYAT MULA MENGHIDU KELEMAHAN KERAJAAN NEGERI YANG DILIHAT TIDAK DAPAT MEMBUAT SEBARANG PERUBAHAN SEHINGGA INI.RUNGUTAN KETARA BAHWA TIADA PERBEDZAAN DIANTARA KERAJAAN DAHULU DAN SEKARANG”

[ PAS KAWASAN KUALA KEDAH]

“ DIBAWAH KERAJAAN BN DULU SEMUA TENDER KERAJAAN HANYA DIAGIHKANKAN PADA KONTAKTOR UMNO SAHAJA.DARI ASPEK KEPENTINGAN UMNO TINDAKAN MEREKA ADALAH BETUL KERANA;

a) Mengkayakan aktivis UMNO dan UMNO itu sendiri..

b) Para peniaga lebih senang berada bersama UMNO.

c) Kontraktor PAS keluar PAS masuk UMNO.

d) Peniaga yang ada kepentingan dengan projek,takut hampiri PAS.

“SELESAIKAN MASALAH “LOT LIDI” KERANA RAMAI YANG BELI LOT LIDI DARI GOLOGAN PENDAPATAN RENDAH.

[ DMPKP.DMPNK]

“APAKAH TINDAKKAN UNTUK MEMBUKTIKAN KESUNGGUHAN PIHAK KERAJAAN MEMPERKENALKAN DASAR ISLAM MEMANDANGKAN:

a. Pas gagal mengawal peniaga makanan Muslim yang tidak menghormati bulan Ramadan dengan menjual makanan pada siang hari.

b. PAS gagal membuat perubahan untuk menangani masalah social seperti aktiviti pelacuran,pondan,berkhalwat di tempat awam.

c. PAS gagal mengawal pusat hiburan yang beroperasi hingga lewat pagi.

d. PAS gagal mengawal pusat perjudian seperti kedai ekor haram,permainan berkomputer yang semakin banyak sekarang.

e. PAS gagal menangani isu karaoke kampung yang makin berluasa.

f. Bila cadangan semua pasar raya seperti TESCO,PACIFIC,& GIANT akan mengumumkan masuknya waktu sembahyang?

g. Mengapakah masih terdapat program-program berunsur maksiat khususnya program rasmi kerajaan Negeri seperti nyanyian dan sebagainya.

h. Apa tindakkan kerajaan bercadang untk mewajibkan seluruh kakitangan awam beragama Islam yang berkhidmat di Negeri Kedah menutup aurat dengan sempurna

i. Apakah relevan bagi Menteri Besar menghadiri Majlis keugamaan seperti sambutan Deepavali kerana menyentuh soal akidah?

j. Bila Institusi Imam (Maahad Imamah)akan di tubuhkan?

k. Apakah pandangan Kerajaan terhadap penaja Syarikat judi seperti Genting seperti yang tertera pada tiket bola?

l. Apakah perancangan dan tindakkan yang telah diambil untuk mengurangkan dan menghapuskan pusat-pusat perjudian,minuman keras dan pelacuran?

m. Apakah perubahan-perubahan mengenai yang telah dilakukan oleh kerajaan sepanjang 7 bulan hingga ke hari ini.

INILAH JANJI-JANJI KOSONG PAS SETELAH DUA TAHUN MENTADBIR KEDAH..
KINI DIBAGAN PINANG PEMIMPIN-PEMIMPIN MEREKA TANPA RASA SEGAN DAN SILU TERUS MENABOR JANJI LAGI DAN TERUS MEMBOHONGI BANGSA LAGI.

PADA ANAK BANGSAKU YANG SEAGAMA DENGAN KU JANGANLAH KAMU TERMAKAN TIPU DAYA DAN PUTAR BELIT MEREKA. JANGAN KITA PERSIA-SIAKAN MASA DEPAN ANAK-ANAK KITA DAN JANGAN SAMA SEKALI KITA MEMBIARKAN PUAK-PUAK KAPIAQ HARBI INI MEMPERALATKAN AGAMA DAN BANGSA KITA YANG DAHAGAKAN KUASA.

YA..ALLAH YA TUHAN KU LINDUNGILAH BANGSA KU DARI TIPU DAYA PUAK-PUAK SEKUTU KAPIAQ HARBI INI DARI TERUS MENIPU ANAK BANGSA KU DEMI AGAMAMU. AMIN.

wassallamapbs.

Komentar :

ada 1
semanggigunung said...
pada hari 

APDS/GMC,
PAS, berdasarkan namanya sepatutnya memberi focus lebih terhadap Islam. Melaksanakan yang baik dan menghapuskan yang buruk., seperti yang dituntut oleh Kawasan-Kawasan PAS dalam negeri Kedah, sebagai contoh. Kerana pada pendapat aku itulah yang difahami oleh kebanyakan ahli PAS. Kalau sudah berkuasa laksanakanlah tuntutan tersebut sebaik mungkin.

Apa yang telah dibuat oleh TGHA, Presisen PAS sekarang ini, lebih sesuai dan mendatangkan menfaat, jika tidak keterlaluan, sehingga mencetus rasa benci sesasama Islam. Sepatutnya TGHA melalui amanatnya tidak menyerang UMNO, seolah-olah UMNO menolak terus Islam. Walhal sehingga kini UMNOlah yang sentiasa mengambil berat tentang Islam. Kan lebih baik pada masa itu jika PAS mengambil pendekatan untuk tidak menyerang UMNO, sebaliknya membantu memperkemaskan usaha UMNO mendaulatkan Islam.

Setelah menentang UMNO habis2an sekaligus memecahbelah perpaduan sesama Islam; menghukum salah bagi UMNO berbaik-baik dengan rakyat bukan Islam, kini PAS sendiri melakukan apa yang PAS tak setuju UMNO laksanakan. Dan Allah itu maha adil……..

PAS sebenarnya sedang menghancurkan diri sendiri. Apa yang diluahkan sebagai najis kini PAS secara sedar sedang menjilatkannya kembali.
Kami di Kedah mula sedar dan mengenali PAS secara dekat.

Apa istilah yang harus aku katakan terhadap kerakusan PAS di Kedah, aku sendiri tak pasti. Sebenarnya apa yang PAS tuduh dan hukum UMNO selama ini, berbalik kepada PAS sebagai pihak berkuasa dan kerajaan negeri Kedah.

Bohong – ada contoh-contohnya, yang disuarakan sendiri ahli PAS.
Zalim - ada buktinya – permohonan untuk membangunkan sector-sektor tertentu oleh rakyat Kedah diketepikan dengan berbagai alasan bodoh (bersekongkol dengan UMNO ?)walhal ia boleh mendatangkan wang kepada Kerajaan.

Dendam – mana-mana pengusaha yang beroperasi sejak sebelum Mac, 2008, direntikan dengan tiba-tiba dengan bermacam sebab – menyebabkan individu yang berkenaan terpaksa mengharungi masalah kewangan dan undang-undang.

Tidak konsisten – dulu tak boleh berbaik-baik dengan rakyat bukan Islam, apatah untuk memerintah negeri dan Negara, sekarang segalagalanya boleh….

Itulah PAS yang berada jauh dari perjuangan asal.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.