Sunday, October 4, 2009

BAGAN PINANG BUKAN MILIK PEMBANGKANG.




Allah s.w.t mencipta lelaki dan wanita dengan fitrah kejadian berbeza sama ada daripada segi fizikal mahupun mental.

Hikmah kejadian ini adalah bersesuaian dengan tugas yang akan digalas oleh mereka di muka bumi ini.

Allah s.w.t mencipta lelaki sebagai makhluk yang melakukan tugas-tugas berat dan mencipta wanita sebagai pendamping dan pendidik.

Kedua-dua makhluk Allah ini saling memerlukan maka Allah s.w.t mensyariatkan nikah dan Allah meletakkan tugas dan tanggungjawab khas kepada suami dan tugas serta tanggungjawab khas kepada isteri.

Kedua-dua mereka perlu menjalankan peranan masing-masing supaya zuriat manusia yang seterusnya mendapat perhatian dan didikan yang cukup.

Kegagalan memahami hakikat ini telah membawa malapetaka yang besar kepada manusia. Lihat sahaja penggerak-penggerak Liberalisme dan Femanisme, mereka gagal memahami hakikat ini atau sengaja menjahiliahkan diri mereka berkenaan perkara ini.

Allah s.w.t berfirman:
الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاءِ بِمَا فَضَّلَ اللَّهُ بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ وَبِمَا أَنْفَقُوا مِنْ أَمْوَالِهِمْ

Maksudnya: kaum lelaki itu adalah pemimpin dan pengawal yang bertanggungjawab terhadap kaum perempuan, oleh kerana Allah telah melebihkan orang-orang lelaki (dengan beberapa keistimewaan) atas orang-orang perempuan, dan juga kerana orang-orang lelaki telah membelanjakan (memberi nafkah) sebahagian dari harta mereka. [al-Nisaa:34].

Dalam ayat ini, Allah s.w.t menjelaskan bahawa Dia menjadikan wanita dan lelaki dengan kelebihan tersendiri dan masing-masing ada kelebihan atas lainnya.

Sehebat mana seorang lelaki, tetapi dia tetap kalah kepada wanita yang bergelar ibu di mana dia diwajibkan untuk berbakti kepada wanita yang melahirkannya itu.

Melalui iklan promosi Expo kenali Kelantan yang diadakan di Bagan Pinang apa sebenarnya masage yang ingin PAS sampai pada pengundi-pengundi ?

Apa hasil pembanggunan yang ingin PAS canangkan dan tonjolkan pada pengundi-pengundi di N31?

Adakah melalui expo ini Pas ingin memperkenalkan sumber ekonominya dibawah pemerintahan PAS selama 20 tahun masih bergantung pada teknologi kuno?

Dan kegiatan ekonominya masih dikuasai dan dimonopoli oleh kaum-kaum hawa? Dan kelantan adalah negeri yang berada dibawah kepimpinan ulama dengan masjid sebagai mercu tandanya?

Dimana pembanggunan yang dapat melambangkan kejayaan PAS selama ini yang boleh dibanggakan oleh pengundi-pengundi telok kemang?

Dan apa pula sumbangan kerajaan PAS pada Rakyat dari segi ekonomi yang dapat membantu pencapaian rakyatnya selama ini?

Apakah EXPO kenali kelantan tersebut sekadar ingin menjelaskan PAS tidak perlu pada pembanggunan Fizikal? Dan sumber ekonomi rakyat masih bertaraf sara diri?

Maka tidak hairanlah dalam tinjauan rambang GMC di PRK di Bagan Pinang setakat hari ini ceramah-ceramah Pakatan pembangkang terutama PAS tidak begitu mendapat sambutan seperti di Negeri-negeri lain...ia lesu dan hambar...kemeriahannya mungkin dirasai oleh penyokong-penyokong luar saja yang bertaraf pelancung yang datang sekali sekala.

Kerana rata-rata yang GMC bertemu mereka bukan dikalangan penduduk tempatan...ini terbukti bila diajukan persoalan untuk mengetahui sesuatu distinasi...rata-rata yang ditemui mendakwa mereka bukan penduduk tempatan...walaupun gaya dan mirip mereka seolah-olah mereka rakyat tempatan kebanyakkan dari wilayah kelantan.

Dan apakah PRK Bagan Pinang tidak lebih dari pesta untuk seluruh warga pembangkang terutama PAS beriadah dan melancung bersama keluarga, selain menjadikan N31 sebagai medan pertunjukkan fesyen serta gaya penyokong-penyokong PAS beraksi dalam pilihan raya.

Bagan Pinang jauh bezanya dengan permatang Pasir dan manik urai...pengundinya lebih banyak yang terjaga dari terlena dibuai pembohongan dan tipu daya PAS hari ini.

wassallam.apbs.Kejayaan milik bangsa...insyaallah.

Komentar :

ada 7 comments ke “BAGAN PINANG BUKAN MILIK PEMBANGKANG.”
Anonymous said...
pada hari 

PAS boleh tipu orang kampung. Di Kelantan nak kahwin lebih pun boleh dan simpan perempuan pun boleh. Senang sahaja seberang ke Golok. Sewa rumah satu bulan RM50.00. Tiap tiap minggu pergi cari betina lepas kan geram. Nak kahwin yang putih banyak cari perempuan Kemboja buat bini kedua pun boleh dan ketiga pun boleh. Lepas minta cerai dapat RM3.0 juta dari hasil balak

Anonymous said...
pada hari 

salam.

sebab itu PAS juga tidak ada bezanya dengan segelintir pemimpin Melayu yang lain.

Bumi mana tak ditimpa hujan...

Cuma PAS seolah-olah mengangap mereka adalah diantara golongan yang terpilih mewakili bangsa.

semanggigunung said...
pada hari 

Setuju. Kebetulan semanggigunung pun pi ke Port Dickson.

Dalam hujan lebat semasa penamaan calon, ku lihat ramai anak-anak muda bersama dengan kumpulan besar dari UMNO/BN. Ini petanda awal yang jelas UMNO mula diminati kembali anak-anak muda.

Mulai dari tempat penamaan calon di MPPD, ku perhatikan bendera PAS yang dipasang jauh lebih merosot berbanding bendera BN/UMNO, juga satu isyarat awal bahawa BN/UMNO sudah bangun untuk membenam PAS pada 11.1.2009 ini.

Aku cukup bersetuju juga dengan GMC kedatangan pengikut dan penyokong PAS hanya untuk "berniaga" dan untuk "menggayakan" fesyen PAS, dan majoritinya dari luar.

Semoga BN/UMNO berjaya menunjuk "jalan keluar" kepada PAS.

Anonymous said...
pada hari 

salam.

Terima kasih semanggigunung diatas respon anda.

samasamalah kita berdoa agar tipu daya dan putaq belit PAS di bagan pinang hanya menjadi santapan suku sakat penyokong-penyokong mereka yang datang sahaja.

C L J said...
pada hari 

Terima kasih sahabat2 hamba baru tiba. Maklumat kalian adalah bekalan berharga untuk hamba tumpang bergerak di Bagan Pinang ini.

CUPING MERAH said...
pada hari 

sesekali jenguk blog-blog korang banyak cerita lawak..aku suka

Anonymous said...
pada hari 

salam.

insyaallah diizinkan allah bertemu kita dipesta warga kelantan di Dun Bagan Pinang.

wassallam.apbs.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.