Monday, August 24, 2009

UMNO PERLU... "N.A.J.I.B" ?



Tidak ramai yang mengetahui mengenai nama dan peranan permatang di sawah.

Namun hari ini, semua orang menyebut-nyebut mengenainya, bukan permatang di bendang tetapi Permatang Pasir di Pulau Pinang.

Ini kerana, pada 25 Ogos ini akan diadakan pilihanraya kecil bagi memilih Ahli Dewan Undangan Negeri yang baru ekoran kematian wakilnya, Datuk Mohd.
Hamdan Abdul Rahman, 63, pada 31 Julai lepas.

Begitu juga tidak ramai anak bangsa yang mengenali wira pilihan raya UMNO ini..yang tidak pernah kenal erti kekalahan.

Disetiap pilihanraya pasti kita bertemu dengan insan ini yang tidak pernah merasa jemu bertarung untuk berkempin menemui pengundi-pengundi dari rumah kerumah.

Berbagai-bagai kerenah dan ragam pengundi yang ditemuinya… tetapi kudrat untuk menemui pengundi tidak pernah padam dan jemu dalam jiwanya…apakah masih ramai generasi muda memiliki semangat seperti beliau dalam UMNO?

Assallamualaikum Dato’..belum pun tangan disambut.. senyuman yang iklas terlebih dahulu dilemparkan..penat dan kelitihan jelas terbayang diraut wajahnya..tapi kami disambut mersa..Manik urai berbeza dengan disini..rupanya beliau baru saja selesai mengunjungi bebarapa rumah pengundi…

Keazaman untuk memenangkan UMNO tidak pernah padam dalam jiwanya..sedih juga bila mendegar kelohan segelintir bangsa yang sanggup melihat bangsanya sendiri jatuh dan tersungkur…

"UMNO perlu NAJIB"....Najib?..ya ! Najib.Tegas Beliau.

Rupanya teori yang diguna pakai oleh beliau iaitu...Niat,Amanah..Jujur..Iklas..dan seterusnya Berdoa dan berusaha kearah kesejahteraan bangsa!....

UMNO pasti kembali pulih seperti asal dan dapat mengambil hati bangsa yang terluka!

Insyaallah apbs akan cuba menyingkap apakah sebenarnya yang merosak perjuangan UMNO….melalui pengalaman yang dilalui di permatang Pasir.

Pertamanya ialah jawapan kepada persoalan adakah benar, sudah berlaku perubahan suasana dan selera pengundi seperti yang dipertonton di Manek Urai baru-baru ini.

Dengan tewas hanya 65 undi di Manek Urai, Barisan Nasional (BN) menganggap mereka telah berjaya besar iaitu mengurangkan majoriti undi yang diraih oleh calon lawan di situ.

wassallam.apbs

Komentar :

ada 4 comments ke “UMNO PERLU... "N.A.J.I.B" ?”
YANG GAMBI said...
pada hari 

Salam,

InsyaAllah UMNO-BN akan mencapai kemenangan pada 25 Ogos 2009, rakyat telah mula membuka mata akan penipuan pakatan rakyat.....

Anonymous said...
pada hari 

salam:
Berdoalah kita moga-moga Allah swt memberi kemenangan pada Bangsa.Insyaallah

wassallam

Norawi said...
pada hari 

mudah2han segalanya berjalan lancar

Anonymous said...
pada hari 

salam: Bro Norawi.

Apa pun seperti kata Dato' UMNO perlu N.A.J.I.B.

wassallam.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.