Thursday, August 6, 2009

SELEPAS KEDAH. KINI PAS DAN DAP DI - SELANGOR BERSANDIWARA PULA.





SEDUTAN UCAPAN RONNEI LIU…

…”Tapi nampaknya gejala Rasuah terlalu tinggi,salah guna kuasa,terlalu tinggi kita tidak dapat buat kemudian pada masa sekarang kita misti nak tahu mengapa kontrak-kontrak,perjanjian-perjanjian kontrak ditanda tangani 10tahun,50 tahun….semuanya berat sebelah!

Kita hari ini memahami setiap sen Dollar,setiap ringgit dalam kerajaan Negeri pakatan rakyat…wang rakyat bukan wang Khir Toyo…bukan wang MCA,bukan kerajaan MIC…bukan wang samy Vellu..

Mereka tidak ada hak mengguna wang dengan cara ini…mereka tidak hak!.....”

Persoalan Aku…pada YB Zulkifli Nordin .
Hero dalam menyinaraikan melayu murtad sebelum memiliki kuasa,berceramah di Padang Menora.Tasik Glugor SP utara sebelum memeliki kuasa pada satu masa dulu….masih ingat YB?

Apakah PR khususnya pihak Ronnei Liu (DAP) ada Hak untuk menghukum ARAK tidak Haram kerana kandungan alkoholnya rendah?

…INI PULA SUARA DARI PAS….JIKA IA BUKAN SEKADAR SUARA DARI SEORANG PELAKUN POLITIK BERTARAF KAKI LIMA…YANG SANGGUP BELAKUN UNTUK MENANG PILIHAN RAYA..


"Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Dr Hassan Ali dalam kenyataanya hari Selasa mahu Ronnie digugurkan kerana banyak tindakan beliau menimbulkan masalah kepada masyarakat umum.

Kenyataan terbuka PAS itu berpunca daripada tindakan Ronnie mengarahkan penguatkuasa Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) dan Majlis Perbandaran Subang jaya (MPSJ) memulangkan minuman keras yang dirampas daripada peniaga yang melanggar peraturan."

“Untuk rekod, Ronnie kini mempunyai kes di mahkamah kerana didakwa menghalang penjawat awam dalam satu operasi cegah maksiat di sebuah hotel di Subang Jaya pada tahun 2007."

Lihat dan YB nilailah sendiri gelagat Ronnei Liu di PSRM dimanakah adab se orang bertaraf pemimpin..dibawah naugan al-khahfi PAS Broder Anwar..?

Astaqfirullahala’zim…
…sambut sajalah seruan Dr-Hasan Ali dari PAS itu.Aku juga nak melihat Ketegasan pemimpin PAS hari ini!

Persoalan Aku…

Apakah PR khususnya pihak Ronnei Liu (DAP) ada Hak untuk menghukum ARAK tidak Haram kerana kandungan alkoholnya rendah?

Apakah Ronnei Liu ada hak pula untuk menghalang penjawat awam dalam satu operasi cegah maksiat?

Adakah bila sudah bergelar YB…yang berkongsi kuasa bersama PAS maka Ronnei Liu mempunyai HAK untuk menghalang kerja-kerja mencegah maksiat?

HUKUM AGAMA HAK SIAPA ? Siapa lebih berhak untuk menghukum? PAS,PKR,UMNO atau DAP?

Apakah HAKnya pula menuduh pihak kerajaan berat sebelah.Semua kontrak-kontrak pembinaan walaupun di beri pada kroni-kroni Be-end siapa yang kenyang..dan kaya Raya?

Dimana datangnya istilah Ali baba?…tiris dan bocor ?..kemana perginya tiris dan bocor itu ? Semuanya ke Perut orang Melayu?...bukan! Bukan YB!!!!

Siapa pula Si Ali yang CELAka DAN SIAL itu?

Dan Siapa pula Si Baba yang mulia dan kaya raya itu?

Bukankah berat sebelah yang maksudkan oleh Ronnei Liu itu semuanya masuk ke kantung bangsa mereka juga?..

Kerana segelintir Melayu masih bertaraf “PARIA” yang mempunyai peluang bertraf kroni Be-End ,menyerah pula kontrak-kontrak yang dimiliki pada bangsa mereka…

Segelintir melayu bertaraf “PARIA” ini hanya menelan komisyennya yang tak seberapa nilainya berbanding untung sebenarnya.

Siapa yang lebih untung bila belaku berat sebelah yang dimaksudkan Ronnei Liu?

Sedarkah YB Zulkifli Nordin YB Kulim Bandar Bahru Kulim. Sekecil-kecil …Kalimah “Allah Muhammad” untuk kaki tangan Kerajaan siapa yang melaksana kerja-kerja itu….

siapa pula pemilik kontrak atau penendernya? Kalimah Allah Muhammad yang kita muliakan itu…di jijak begitu saja oleh pembuatnya…siapa mereka YB?

Hari ini Ronnei Liu sepatut berterima kasih atau sekurang-kurangnya “Say Tank You” pada pihak kerajaan maupun Kontraktor-kontraktor Bumi Putra khususnya orang Melayu yang masih “BANGANG”.
Kerana jumlahnya masih ramai bangsa kita bertuankan kepada bangsa mereka..

Ini lah berat sebelah yang menguntungkan bangsa mereka dari gejala celaka segelintir bangsa kita YB Zul….

Hari ini YB besuaralah dimana saja..di Jalan mana? Padang atau Studium. Dimana saja bumi Selangor.. permid ana uruskannya.

YB kumpulkan seluruh bangsa yang berladaskan keadilan yang dicanang dan di jaja kampong dan dikota.

Kita sama-sama berdemontrasi REALISASIKAN seruan dari Dr Hasan Ali.

Gugur atau nyahkan Ronnei Liu yang terlebih sudu…yang memberi masalah pada masyarakat umum…termasuk cina dan india…

PAS Kedah sudah tentu bersama kita…UMNO lebih-lebih lagi la,mungkin tunggu isyarat dari YB saja…
Lebih-lebih lagi jika YB Zul yang bersuara!

Ayoh! Bersuara…beritahu saja tarik dan masa…Jangan lupa menjemput saudara Anwar sama…itulah JAGUH bangsa.

Mengapa lain-lain isu semasa kita dapat kumpulkan seluruh bangsa belarak di jala raya…mengapa isu hukum dan menghalang kerja-kerja mulia berkaitan Hukum dan Agama, kita BRAVO dari jauh saja.

Jika PAS dan seruan Bravo!!! dari YB Zul..Iklas.

Dan bukan sekadar sandiwara murahan bertaraf kaki lima untuk PAS memancing undi di Permatang Pasir Seberang Prai sebagai Modal mengumpul dana nak menangkan pilihan Raya.

Simpan sajalah modal politik tuan didalam kocek sendiri saja.

Tidak payah ber Provokasi untuk menaikkan imej diri buat meloya bangsa melayu mendengarnya.Jangan YB pula di tuduh oleh PAS terlebih sudu dari SUPnya..

Jika itulah hakikat sebenarnya…seruan BRAVO tuan itu sedekah saja pada anak-anak bangsa kita yang merempit dijalan Raya…

Kerana seruan “BRAVO” itu bukan sepatutnya keluar dari mulut seorang pejuang Agama macam kita..ia layak di sebut oleh anak bangsa kita yang merempit di jalan raya saja.

Bravo!! Bravo….

Wassallam.apbs.

Komentar :

ada 0 comments ke “SELEPAS KEDAH. KINI PAS DAN DAP DI - SELANGOR BERSANDIWARA PULA.”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.