Saturday, August 15, 2009

ERTI KEMENANGAN UMNO DI PERMATANG PASIR.





Orang-orang yang percaya kepada janji-janji Yahudi adalah talibarut-talibarut Yahudi.

‘Al-Qur'an telah berkata bahawa Yahudi adalah satu bangsa yang khianat dan penipu, jadi..orang-orang yang setuju dengan perangcangan damai Yahudi adalah sama dengan otak Yahudi’-H-Net* Siapakah talibarut Yahudi?

“SEKARANG INI UJUD PULA GOLONGAN YANG MASIH HENDAK BERDAMAI DENGAN MUSUH-MUSUH ISLAM.APAKAH ORANG-ORANG YANG SEDEMIKIAN RUPA BOLEH BERPERANG PADA JALAN ALLAH”?- ASY-SHAHID IBRAHIM MAHMOOD.

MENGIKUT AL-QURAN, YAHUDI(JEWS) MUSUH UTAMA UMMAT ISLAM JADI ORANG-ORANG YANG SETUJU BERDAMAI DENGAN MUSUH-MUSUH ISLAM ADALAH SAMA DENGAN OTAK MUSUH-MUSUH MEREKA…. MENIPU DAN MENGKIANAT.

Permatang Pasir: Erti kemenangan untuk Pakatan

Fri | Aug 14, 09 | 3:49:32 pm MYT
PERMATANG PASIR, 14 Ogos :

Bagi PAS:

Kemenangan di Permatang Pasir nanti adalah untuk orang Melayu dan Islam.

Bagi DAP:

Kemenangan tersebut bererti sokongan(PAS) kepada kerajaan pimpinan Setiausaha Agungnya, Lim Guang Eng.

Bagi PKR:

Kemenangan di sini bererti sokongan PAS, DAP, PKR kepada anggota Parlimennya, Datuk Seri Anwar Ibrahim.”

Bagi UMNO pula:

Kemenangan di Permatang Pasir tersebut adalah kemenangan untuk orang Melayu dan Kedaulatan Agama Islam itu sendiri kerana Agama Islam untuk orang Islam….bukan untuk dikongsi bersama agama-agama lain…

“Katakanlah Ya Muhammad,hai orang-orang yang kafir aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah. Dan kamu tiada akan menyembah apa yang aku sembah. Aku tidak pernah menyembah apa yang kamu sembah. Dan kamu tidak pernah pula menyembah apa yang aku sembah. Bagi kamu agama mu,dan bagi ku Agama ku.”

DI-situlah ujudnya satu pemisahan atau FURQAN, seperti yang dijelaskan oleh al-Quran.Atau seperti yang di jelaskan oleh Asy-Syahid sebelum ini yang membawa tercetusnya peristiwa Memali.

Kerana setiap kitab samada Taurat,Injil, dan Zabur yang diturunkan pada Nabi Muhammad (saw) semuanya ini dinamakan Al-Furqan.

Ertinya pemisahan diantara dua golongan dan dua puak. Satu puak yang Haq/Benar dan satu puak lagi batil/Thaghut.

Tapi apa yang di jelaskan oleh PAS hari ini.

“Islam untuk semua kaum, bukan untuk orang Melayu sahaja atau Cina, India dan Orang Putih, semua perlu bersatu di bawah Islam,” – NIK AZIZ

Kemenangan di Permatang Pasir membawa pengertian dan kemenangan bersama pada tiga puak yang berbeza …..wadah perjuangan mereka. Iaitu puak yang kononnya berpihak benar/haq(PAS), puak yang menolak Islam Thaghut(DAP) dan Puak liberal(PKR).

Dan mampukah mereka terutama DAP dapat bersatu dibawah Islam sedangkan mereka menolak Islam,berbanding PAS dan PKR.

Dalam ertikata lain DAP dan PKR lebih kepada penyatuan kebangsaan (Bangsa)Nasionalis atau Assabiyyah perjuangan Thaghut.

Manakala PAS lebih kepada penyatuan dibawah Islam(ad-din/Agama),bukan kebangsaan yang bertentangan dengan perjuangan PAS itu sendiri. Iaitu Perjuangan Thaghut.

Persoalannya apakah mereka yang sedemikian rupa, berbeza wadah perjuangan mampu menegak hukum Allah swt?

Bukankah Allah swt ada berfirman:

Ertinya: Sesungguhnya kami bangkitkan bagi setiap ummat seorang rasul yang menyeru supaya menyembahlah kamu kepada Allah swt dan menjauhkan diri daripada Thaghut.

Tapi hari ini dimanakah kebenaran perjuangan PAS jika berdasarkan pada Firman Allah swt diatas dan mana Kebenaran kenyataan yang ditegaskan oleh Asy-Syahid Ibrahim Libya satu masa dulu?

Mampukahkah mereka berperang di jalan Allah? Sekiranya kini PAS masih mahu berdamai dengan musuh-musuh Islam dan mereka bersekutu pula untuk menentang orang-orang Islam itu sendiri(UMNO)?

“Perspektif inilah yang bakal menyatukan mereka dengan satu tujuan iaitu memenangkan calon PAS yang akan mewakili Pakatan Rakyat untuk melawan calon UMNO”- Harakah Daily

Jika itu Perspektif atau sudut pandangan mereka bersatu dengan satu tujuan untuk memerangi bangsa sendiri,bererti PAS adalah talibarut bangsa yang bermuka-muka hari ini.

Dan benarlah seperti yang di maksudkan oleh MSO Tinta Merah tentang Nik Aziz atau politik PAS seperti di bawah…

“Itulah sebabnya saya katakan Nik Aziz ada dua wajah yang perlu difahami; satu wajah agamawan dan satu wajah politician.”
Adakalanya beliau menjelma dalam satu wajah saja. Dan adakalanya dalam dua wajah serenatk! Sesiapa yang memahami tidak akan 'murih' kepadanya. Manakala yang tidak faham akan marah sakan.
Bila beliau berkata begitu kepada DAP, itu maknanya dia bercakap atas wajah politik.
Kalau dia bercakap atas wajah Islam tidak tergamak untuk dia bekata begitu.
Dia tahu apa hukumnya kepada PENGHINA AGAMA ALLAH!

Renung-renunglah kita wahai Bangsa Melayu...Apakah Islam mengajar kita menjelma dalam berbagai wajah? waallahuallam.


wassallam.

Komentar :

ada 2 comments ke “ERTI KEMENANGAN UMNO DI PERMATANG PASIR.”
Anonymous said...
pada hari 

Jangan biar Islam di hina Melayu di pijak di negeri sendiri. PAS untuk semua. Jualan beer di Selangor untuk semua. Dulu Islam di dahulukan sekarang DAP di utamakan. Apa dah jadi? Jangan sampai Melayu menjadi musafir di negeri sendiri seperti Melayu Singapura?

Anonymous said...
pada hari 

salam:

Talibarut tidak kenal bangsa dan perjuangan..kerana mereka mampu hidup walaupun siapa juga berkuasa.
Kepentingan diri dan perut itu wadah perjuangan mereka.

Yang pasti mereka bijak bermuka2 pada bangsa.


wassallam

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.