Wednesday, August 12, 2009

ANDAINYA PAS MEMIMPIN NEGARA.




50 TAHUN SATU JANGKA WAKTU YANG AGAK TER LALU LAMA MASANYA UMNO MEMERINTAH HINGGA KINI MASIH GAGAL MENGATASI ISU PENJUALAN ARAK YANG BERLELUASA DIKALANGAN UMAT ISLAM…..

Sejak zaman kolonial sehingga ke pemerintahan Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak, Umno masih dibuai dan leka dengan kedudukan yang diperolehinya tanpa memikirkan natijah yang melanda umat Islam akibat berleluasanya arak tanpa sebarang sekatan yang tegas-

Tuan Ibrahim Tuan Man (PAS) 10 Ogos (Hrkh)


BAGAIMANA PULA PAS YANG BELUM SAMPAI 500 HARI PERINTAH NEGERI?

15 OGOS INI GENAP 500 HARI PAS BERSAMA KAPIAQ BERKONGSI KUASA.JUMLAH HARI NYA YANG MASIH MAMPU BANGSA MENGHITUNG DALAM JUMLAH JAM SAJA..

BERBANDING DENGAN JUMLAH TAHUN UMNO MEMERINTAH NEGARA.

LEBIH LAMA…BERBANDING PAS YANG KELAHIRANNYA HAMPIR SEBAYA UMUR UMNO.YANG ADA.

CUMA PAS BERPENDIDIKKAN AGAMA,MANAKALA UMNO BERPENDIDIKKAN SAIKULAR KATA MEREKA.

TETAPI LEBIH BAIK DARI MEMILKI ILMU AGAMA TAPI BERTARAF HAIWAN YANG DI PELIHARA DI PERKUDA OLEH MUSUH AGAMA.

ALLAHUAKBAR !! HINANYA MEREKA.

JIKA MAHU DIBANDINGKAN PENGETAHUAN AGAMA UMNO DAN PAS TERLALU JAUH BEZANYA BAGAI JARAK MASA PAS DAN UMNO MEMERINTAH NEGERI ATAU NEGARA.

ITULAH HEBATNYA ALLAH SWT MEMBERI KUASA YANG BEGITU LAMA BERBANDING PAS YANG MENIPU BANGSA DARI DULU-DULU SAMPAILAH HARI INI.

LAMANYA UMNO BERKUAS ITU ADALAH KEHENDAKNYA YANG TIADA SIAPA DAPAT MENGHALANG,BAIK PAS,PKR MAUPUN DAP.

KUASA ALLAH TA’ALLA BUKAN DARI SUARA RAKYAT YANG BERARAK DAN MENYALAH BAGAI ANJING DI JALAN RAYA…

KUASANYA BUKAN KERANA TIDUR DAN BERBARING DI JALAN RAYA BAGAI HAIWAN YANG TAK DIJAGA..

KUASANYA BUKAN DARI SUARA MAKKAL SAKTHI…

KUASANYA BUKAN DARI BERSATU DAN BERPELUK DENGAN KAPIAQ HARBI..

KUASANYA BUKAN DARI BANGSA MENJADI BARUA PADA SESIAPA..

KUASANYA BUKAN..DARI SUARA RAKYAT YANG DIHASUT OLEH TALI BARUT BANGSA BERTARAF ULAMA POLITIK KAKI LIMA…

TETAPI KUASANYA..

ADALAH JANJI ALLAH SWT PADA HAMBANYA…YANG BERTARAF MANUSIA..

BUKAN JANJI ULAMA POLITIK KAKI LIMA!!!

ATAU JANJI TALIBARUT BANGSA..YANG KEMARUK PADA KUASA SANGUP MENOLAK HUKUM ALLAH TA’ALLA..

TAPI JANJI ALLAH SWT PADA HAMBANYA..

IAITU MELALUI FIRMANNYA:

“Tetapi bilamana ummat Islam tidak patuh,tidak tunduk kepada peraturan Allah swt yang di tetapkan ketika itu Allah tidak pernah berjanji untuk memberi kemenangan kepada mereka”

Hari ini Allah swt mahakaya lagi maha mengetahui.

Seandainya PAS di takdirkan memerintah 50 tahun lamanya sejak zaman kolonial hingga zaman (AWANG HADI) hari ini bukan setakat PAS gagal untuk mengatasi “ARAK”.

Tetapi mungkin Arak sudah menjadi minuman resmi rakyat Negara ini.

Penjualan Arak bukan setakat berleluasa tapi mungkin sebagai jualan minuman biasa.

Dan mungkin juga kerajaan PAS menyediakan Arak secara percuma tanpa perlu mengeluar belanja walau pun RM10 saja seperti yang dimaksudkan oleh Tuan Ibrahim Tuan Man.

Buktinya ada, bukan sekadar tuduhan membabi buta seperti ulama Politik kaki lima .

Di Kedah MB PAS memberi keutamaan Arak dan Judi pada penyokong-penyokong cina dan india, bila PAS enggan mengharamkan judi.. untuk menjaga hati mereka.

Secara terang-terang menolak hukum Allah ta’alla.

Di Perak PAS terus mencabar…bila? dimana?buktikan!!!!

PAS nak laksana Hukum Allah ta’alla dalam perjuangannya.

Di selagor sekutu PAS membela jualan arak scara terbuka…

Suara PAS kononnya suara ulama hanya setaraf KUPANG TEMBAGA…tidak laku dan berharga pada sekutu mereka.

Jadi seandainya Allah swt memberi kuasa pada PAS seperti yang UMNO yang memerintah sejak 50 tahun dari zaman koloniah hingga zaman Awang Hadi, yang mengkianati pejuang Syuhada Memali hari ini.

Bayangkan..!!! Mungkin orang melayu dibawah kepimpinan PAS hari ini,bukan sekadar minum tapi mungkin mampu bermandikan arak secara percuma.

Kerana PAS lebih penting menang pilihan raya berbanding Hukum Allah ta'alla...takut hilang undi cina dan india..PAS ikut apa saja.

Apa yang belaku pada PAS hari ini, bukan satu yang boleh dianggap mustahil lagi. Andainya PAS diberi peluang berkuasa, oleh Allah swt seperti UMNO…maka

Tidak mustahil PAS menyembah lilin! Menyembah dan mengarak bagkai,bersekongkol dengan musuh Islam,tidak ada lagi Istilah kapiaq walaupun berkerjasama dengan musuh Islam,belarak dan mengarak sudah menjadi budaya Islam pas dan berbagai2 budaya karut lagi yang sudah menjadi halal….dan bersepak2 lagi yang Tuan Ibrahim Tuan Man boleh fikirkan…

Itu…belum mencapai 500 hari PAS memerintah Negeri…Bukan! Negara seperti UMNO.

Begitu juga dengan Pemimpin PAS sendiri yang sudah bijak bebohong dan menipu rakyat baru setahun jagung memerintah negeri.

Bayangkan jika PAS memerintah 50 tahun,60 tahun,100 tahun ..apa yang akan terjadi pada Hukum Allah swt dan bangsa Melayu?

Mungkin lebih PARIA dari hari ini…Atau hanya bartaraf tali barut sahaja…kerana mereka tidak punya kuasa..tapi memiliki suara bukan untuk bangsa.

Tapi bersuara sebagai talibarut saja...andainya pemimpin pun bertaraf tali barut..Bagaimana pula nasib melayu yang dipimpin oleh mereka? Bayangkan..

Allhamdulillah..

Allah swt masih menyanggi bangsa Melayu hari ini dengan meberi kuasa pada UMNO memimpin bangsa.

Sedar-sedarlah wahai pemimpin-pemimpin PAS.

Kalian hari ini setaraf “BARUA” pada DAP dan PKR saja. Suara PAS bagai kupang Tembaga yang tidak ada harga.

Hanya diperguna untuk berarak bangkai di jalan raya..!!dan menyalak untuk kepenting mereka.

Kalian hanya dianggap haiwan buruan mereka..di guna untuk memburu bangsa...cuma diberi sedikit kuasa oleh Allah swt.


wassallam.apbs

Komentar :

ada 5 comments ke “ANDAINYA PAS MEMIMPIN NEGARA.”
Anonymous said...
pada hari 

tersentuh dengan pemikiran ini
terdetik betapa kita bangsa melayu akan terus menjadi belaci
mana kekuatan iman, mana maruah bangsa
mana dan dimana
Kuasa Allah memungkinkan yang terbaik pada kita Umat di Malaysia


Bayan Budiman

Anonymous said...
pada hari 

Kalau UMNO memerintah, 200 tahun baru tergadai negara TETAPI kalau PAS memerintah 2 minggu sahaja negara telah tergadai.

TETAPI sangatlah malang jika PKR memerintah negara hanya memerlukan masa 2 jam sahaja untuk menggadaikan negara.

Fikir-fikirkan... Buatlah pilihan...

Anonymous said...
pada hari 

SALAM ANON.

Terima kasih diatas komen yang di tinggalkan.

200 tahun,2 minggu mau pun 2 jam itu bukan ukuran yang tepat melainkan panduan pada kita sudah di beri sini..

“Jika kamu melihat seseorang diberi karamah sehingga boleh terbang sekalipun janganlah kamu terpedaya sehingga kamu melihat bagaimana dia menjaga suruh dan larangan Allah dan batas-batas syarak”.

Renung-renung buatlah penilain sendiri...

wassallam

Anak Lenggong said...
pada hari 

PAS rela "dipijak kepala"! PAS sanggup! Demi menjaga setiakawan "politik" Pakatan Rakyat, PAS rela berkorban prinsip dan pegangan agama Islamnya. Begitulah "keteguhan" ikatan "Perosak Rakyat" dipersada politik negara. Salahuddin dengan "bangga"nya menjawab kepada para wartawan tentang persoalan "apakah PAS akan keluar dari Pakatan Rakyat". Walaupun sejak terciptanya ikatan "Pakatan Rakyat" (yang tidak didaftarkan sebagaimana BN) PAS telah berkali "dipijak kepala" oleh PKR dan DAP, PAS tetap "tegar".

Dasyat sungguh "pegangan" PAS kepada politik! Pengakuan Salahuddin menunjukkan PAS meletakkan kedudukan "politik" melebihi keduduka agama Islam dan agenda nasionalismanya. Bukankah sepatutnya kedudukan Islam itu diletakkan pada kedudukan yang paling atas sekali dalam prinsip pegangan politik? Berlainan pula prinsip PAS kali ini. PAS nampaknya meletakkan "kuasa politik" melebihi "kepentingan Islam". Inikah prinsip sebuah parti yang mendakwa dirinya memperjuangkan Islam sebagar dasarnya? Pemimpin DAP, Loke Siew Fook hina Islam pun tak mengapa, PAS tak kisah. Asalkan PAS bersama di dalam Pakatan Rakyat, DAP dan PKR bebas mengutuk dan mencaci Islam. Apa lagi DAP dan PKR, kutuklah Islam sepuas-puasnya. PAS sudah memberi "green light"!

PAS rela "bisu" untuk menjaga hati "sahabat-sahabat syaitan"nya. Apa tidaknya? Sahabat-sahabat politiknya lebih penting dari Islam. Agama PAS membenarkan agama Islam dihina dan diperkotak-katikkan, asalkan yang menghina itu adalah DAP dan PKR. PAS rela membiarkan arak dan "pub" berleluasa di kawasan-kawasan Melayu Islam. PBT Shah Alam rampas arak. Ronnie Liu marah & suruh pulangkan. PAS marah Ronnie sekejap untuk "berlakon" depan rakyat kononnya PAS memang tak suka arak. Bila Ronnie sergah sikit, terus PAS jadi "bisu". "Jinak" terus! Macam "Rottweiller" yang disergah "tuan"nya, PAS merelakan "kepalanya dipijak". "Arak pun araklahhhh", mungkin itu dalam fikiran PAS.

DAP dan PKR tak hormat PAS pun tak apa, asalkan PAS boleh jadi Exco. Demi jawatan exco dan kuasa politik, tak de maruah pun tak apa. Satu-satunya ADUN DAP Kedah, sanggup keluar dari Pakatan Rakyat Negeri Kedah hanya semata-mata mempertahankan "maruah" diri dan dasar DAP. Begitu sekali ADUN DAP itu mempertahankan "maruah"nya, walaupun DAP hanya mempunyai satu kerusi sahaja di dalam Dewan Undangan Negeri. Tapi berlainan pula dengan PAS. Walaupun mempunyai 8 kerusi DUN di Selangor, seorang pun tidak berani mempertahankan "maruah" diri dan perjuangan dasar PAS! Saya tidaklah kisah sangat dengan maruah diri dan perjuangan PAS, tapi kalau dah sampai "maruah" Islam pun tidak mampu dibela oleh PAS, Parti Islam apa ini??? Ini parti yang ber"topeng"kan Islam untuk memenuhi nafsu serakah kekuasaan politik dan kepentingan peribadi. Inikah pilihan rakyat?

Jauh dalam sudut hati saya, saya sedih dan kecewa dengan pendirian PAS. PAS yang "dulu" kelihatan amat berbeza dari PAS zaman millenium. PAS yang sebelum ini dihormati kawan dan lawannya berdasarkan prinsip agama yang kuat, amat jarang sekali membuat "u-turn" mengenai hal ehwal agama Islam. PAS rela bergabung sesama parti politik lain termasuk UMNO demi kedaulatan agama Islam di Malaysia. Namun kini? PAS sudah "terbalik kuang". Apakah ini salah Hadi? Atau apakah ini berpunca dari Nik Aziz? Amat membimbangkan situasi dan suasana nasionalisme di Malaysia sekarang. Hatta DYMM Sultan Azlan pun bimbang dengan keadaan ini. Namun, PAS nampaknya "relax" sahaja sambil membiarkan "kepala"nya terus dipijak oleh pengkhaianat bangsa dan DAP!


Posted by DukeOfUMNO at 10:29 AM

C L J said...
pada hari 

Nak diagak fikir apa lagi kalau contoh dah jelas bila mereka dah berjaya menjadi pemerintah patongan di Perak dan Kedah serta sekongkol di Selangor. Isu2 ladang babi, jualan arak, pemberian tanah, membolehkan penghinaan terhadap Islam dsb.
Di Terengganu dulu juga kita pernah melihat bagaimana rakusnya mereka sehingga membahagikan tanah kepada orang2 bergaji sehingga RM:8000/= sebulan atas nama pemberian kepada orang2 miskin dan tidak bertanah.
Kawasan2 pembalakan sehingga lereng bukit sekitar Tasik Kenyir pun dibahagi2 kepada toukey2 yang memberi sedikit sumbangan kepada kroni2 mereka.
Parahnya balairaya2 diguna untuk sekolah2 tadika dan kelas jahitan untuk anak2 miskin di kampong pun diarah tutup. Terbiarlah balairaya2 itu menjadi sarang penagih dadah atau dilelong murah kepada kroni2 yang dahagakan kayu yang baik2 untuk kegunaan sendiri.
Di Kelantan pula dipanggil Serambi Mekah sedangkan kini menara tanda ibadat keugamaan tertinggi ialah patung budha di Kg. Balai di Bachok. Itu belum lagi diambil kira Budha duduk di Kg. Berok di Tumpat; kalau bingkas bangun budha itu tentulah jauh lebih tinggi ia.
Itulah kerja Pas yang suka bercakap sambil memerangkap menghina mencerca pihak lain tanpa sebarang perancangan realistik untuk pembinaan dan pembangunan negara; akhirnya orang lain senyap2 mengatasi. Kalau beri peluang kepada mereka untuk memerintah negara, bermahrajalelalah DAP yang jelas sedang memegang tali pada hidong mereka itu.
Kerja kitalah untuk menyedarkan rakyat jelata yang sentiasa kena tipu oleh mereka itu.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.