Tuesday, August 18, 2009

AMANAT BARU PAS NAMPAK CANTIK - CHE LEH JANGOK.


Che Leh Jangok said...

Amanat ini tak sama dengan "AMANAT HAJI HADI" yang pernah menjadi hiasan dinding hampir setiap pengikut PAS satu masa dahulu.

Amanat yang terlalu banyak telah difahami secara songsang oleh para pengikutnya sehingga mencetus fahaman merusak akidah dan memecah belahkan umat.

Hadi belum lagi menarik balik amanat itu atau membuat huraian pembetulan. Siapa nak kena tanggong.

Amanat kini nampak cantik kalau dilihat secara datarnya. Marilah kita semua melihat sudut yang cantik itu dengan harapan yang positif.

1. Beriman dan bertaqwa: Semuga tiada lagi kerja2 memaki hamun dan sentiasa mencari dan melihat persepsi tidak kena pihak lain sambil lupa pula untuk memuhasabah diri. Kalau benar beriman dan bertaqwa secara ikhlas.

2. Akhlak Mulia: Semuga dengan itu tiadalah lagi kerja menjerit melolong ditepi2 jalan kerana sesuatu yang mereka sendiri tidak faham pun. Atau tiadalah lagi kerja2 menghalang kereta vvip sambil membawa bendera pelestin dan tidor pula ditengah2 jalan.

3. Patoh kepada arahan ketua: Semuga kepatohan itu dikawal oleh Iman dan Kebijaksanaan. Bukan sebagai pak turut yang Assobiah.

4. Istiqamah dlm. memenangi PR: Semuga mereka tetap menang dan menjadi pemandu kepada PR. Bukan menjadi pak turut yang patoh demi untuk mendapat undi yang palsu itu. Tetapi bagaimana agaknya dapat mereka melepaskan diri dari tekanan kumpulan erdogen dalam PAS sendiri. Wallahuaalam.

5. Turun Mengundi: Semuga mereka semua benar benar turun mengundi dengan bijak dan janganlah hendaknya hanyut dengan tipu helah dan terpengaruh dengan penggunaan Islam untuk tujuan tersirat pihak2 tertentu. Lihatlah pada laksananya yang nyata.

Wallahuaalam.

August 17, 2009 10:50 AM

Terima kasih diatas komen yang di beri.


wassallam.apbs.

Komentar :

ada 0 comments ke “AMANAT BARU PAS NAMPAK CANTIK - CHE LEH JANGOK.”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.