Monday, July 27, 2009

SIAPA LEBIH LAYAK DI TABAL " BAPAK" PENGKIANAT MAT SABU ATAU CUCU ULAMA ....?




………….Baginya, jika Tun Abdullah masih kekal dalam Umno pastinya Umno sendiri akan melebelkan dirinya sebagai pengkhianat tambahan lagi datuknya, Tuan Guru Abdullah Fahim merupakan aktivis pergerakan Islam sehingga membawa penubuhan PAS pada awalnya.

-kata Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Haji Mohamad Sabu.

Petikkan dari Teks Sejarah Penubuhan PAS yang di Pungut di Yayasan Masriyah Bukit Mertajam sewaktu Mat Sabu baru berjinak-jinak dengan Ceramah PAS setelah meninggal bidang penjualan kaset,buku politik dan Agama di kaki lima pasar malam.....ingat kot Mat sabu?
Selepas Anwar masuk ke dalam tong taik UMNO,Mat sabu pula menuduh Anwar Agen Amerika....kerana tidak bersama-sama PAS yang mereka harap-harapkan.

...itulah Mat Sabu yang aku tahu...


“Seorang perwakilan dari Persatuan Al-Ihya Al-Syarif, Gunung Semanggul Perak, membahas nama yang tertera di rangka undang-undang tubuh tersebut.


Beliau adalah Ustaz Uthman Hamzah bekas anggota Hizbul Muslimin dahulu.
Beliau mencadangkan nama Persatuan Ulama Se Malaya “DIPINDA “kepada Persatuan Islam Se Malaya, atau sebutan ringkasnya PAS.

ALASANNYA: Kerana ahli-ahlinya terbuka kepada umum, yakni orang-orang Islam yang akil baligh (tidak semestinya ulama).”

“Dalam satu seminar pula, dibawah tajaan PKR Kedah yang diadakan di-dewan sri Malaysia Sungai Petani inilah tek Ucapannya Hj Mat sabu yang bersetuju menggugurkan Negara Islam dan mengantikannya dengan Negara Kebajikan setelah mendapat desakan dari ahli Parlimen DAP Bukit Mertajam ,YB Chong Eng.

Terbukti dalam PRU 12 PAS telah menggugurkan Negara Islam mengantikkannya dengan Negara Kebajikan.Siapa bapak pengkianat Pas?


Dalam PRU12 yang lepas PAS mula bersekongkol pula dengan DAP dan seterusnya membuka keahlian PAS,yakni bukan lagi khusus pada orang Islam saja , tetapi menempatkan segala bangsa dan agama kedalam Kelab Penyokong PAS.


Persoalan Aku pada Mat Sabu siapa Lebih pengkianat dan kurang hajar merosak atau mencabuli Alasan PINDA Pertubuhan Ulama Se-Malaya kepada Persatuan Islam Se-Malaya PAS.


Mat Sabu jangan terus membohongi Rakyat dan terus menabur fitnah terhadap Pak Lah maupun menempelak Arwah ulama yang lebih jasa daripadanya (Mat Sabu) yang pernah membohongi pengikut PAS di Kedah satu masa dulu…..(kes air penerang hati…!!) masih ingat kot mat Sabu?

Hari ini jelas….

Alasannya: Kerana ahli-ahlinya terbuka kepada umum, yakni orang-orang Islam yang akil baligh (tidak semestinya ulama).” Apakah benar-benar dipatuhi oleh PAS?

Masih Pak Lah kah yang menjadi PENGKIANAT atau Mat Sabu dan kuncu-kuncu dalam PAS hari yang lebih Pengkianat dan kurang Hajar merosak Pertubuhan Ulama yang di Pinda dengan alasan untuk membuka kepada umum yakni orang-orang Islam yang akil baligh.

Hari ini melalui “Kelab Penyokong PAS” siapa yang lebih layak di sebut PENGKIANAT? dan Siapa pula akan melabelkan Mat Sabu BAPAK PENGKIANAT...tentulah bangsa Melayu yang tahu Sejarah PAS sahaja.

Komentar :

ada 0 comments ke “SIAPA LEBIH LAYAK DI TABAL " BAPAK" PENGKIANAT MAT SABU ATAU CUCU ULAMA ....?”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.