Friday, July 24, 2009

REALITI ATAU FANTASI......PKR HARI INI?




Khalid Jaafar (bekas Setiausaha Akhbar Anwar), yang memegang jawatan sebagai Pengarah IKD amat bersungguh-sungguh menerbitkan buku-buku yang diklasifikasikan sebagai 'pencerahan' dan 'Islam Liberal'.

IKD dengan tajaan KAF telah menerbitkan semula buku 'Apa itu Pencerahan - Immanuel Kant (2007). Klik di sini yang sebelum ini tokoh "Kant" dianggap sebagai perintis awal Islam Liberal.

Kesungguhan IKD menterjemah Islam Liberal di Malaysia semakin menyerlah dengan penerbitan semula kitab lama karya Ali Abd. Raziq (Mesir) yang telah diharamkan bertajuk ‘Al-Islam wa Ushul Al-Hukm’(Cairo : Cetakan pertama 1342/1925).

Buku yang diharamkan oleh ulama Mesir itu diterbitkan semula oleh IKD dengan tajaan KAF pada tahun 2004 yang diterjemahkan ke Bahasa Melayu dengan tajuk " Islam dan Dasar Pemerintahan"

Ali Abd. Raziq, penulis Mesir hidup sezaman dengan Mustafa Kamal Artatuk di Turki dan tujuan penulisan serta penerbitan buku itu sebagai justifikasi membenarkan sistem "sekular" Mustafa Kamil Artatuk yang diamalkan di Turki.

Anwar Ibrahim dan Zainah Anwar (SIS) merupakan antara tetamu kehormat.

Persidangan yang membincangkan stategi menyebarkan ideologi 'liberalisme' ke seluruh dunia Islam itu turut dihadiri oleh Dr. Irmgard Schwaetzer Ahli Lembaga Pengarah FNF, Jerman dan Hubertus Von Welck , Pengarah Serantau FNF Untuk Timur Dan Asia Tenggara.

Komentar :

ada 0 comments ke “REALITI ATAU FANTASI......PKR HARI INI?”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.