Tuesday, July 28, 2009

BENARKAH UMNO KEMARUK KUASA?




SIAPA YANG LEBIH KEMARUK KUASA..?

……..Julai (Hrkh);Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyarankan kepada Barisan Nasional (BN) dan Umno supaya segera mengundurkan diri dari persada politik negara…….”

……..KUALA KRAI, 27 Julai (Hrkh) -UMNO Kemaruk kuasa. Lain yang dicakap, lain pula difahami.

Itulah gambaran apabila pemimpin Umno tiba-tiba mengharap salam dihulur PAS benar-benar mencetus ke arah perpaduan Melayu.

Sedangkan apa yang diharap Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat kerajaan pusat benar-benar memahami konsep federalisme, di mana menghormati hak negeri di bawah kerajaan persekutuan”

….“...Lo’ Lo’ dalam kenyataannya juga berkata, pihak berkuasa Malaysia iaitu BN dan Umno perlu ‘merotan’ Pengurus MAS (Penerbangan Malaysia) yang telah menyebabkan semua yang berada dalam penerbangan MAS itu terlibat secara langsung dengan arak...“iaitu dari pramugara/i yang hidang arak sehinggalah pilot yang mengemudi kapal terbang tersebut... Begitu juga perlu ‘disebat’ pihak yang terbabit berpuluh-puluh tahun membiarkan orang-orang Islam terlibat secara langsung dengan arak di hotel-hotel, 7- Eleven, pasaraya-pasaraya dan pekerja-pekerja Islam di kilang Carlberg,”

……….“Haji Abdullah Fahim selaku Mufti bersama Ustaz Abdul Halim al-Hadi (Guru Besar Maarif Wathaniyah) dan Sheikh Salleh Masri (Pengerusi Majlis Penasihat Agama Pulau Pinang) telah mengeluarkan fatwa mewajibkan umat Islam keluar mengundi dan melarang mereka mengundi calon bukan Islam dalam pilihan raya 1955.”Cikgu Ahmad Awang pula menyokong fatwa ini."

…………..KUALA LUMPUR, 26 Julai (Hrkh) - Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Dato' Zaid Ibrahim mempertikai persoalan mewujudkan Suruhanjaya Diraja (RC) yang hanya untuk menyiasat prosedur pelanggaran hak asasi dan siasatan SPRM.

Sebaliknya isu tragedi kematian Teoh Beng Hock, tidak hanya boleh berpuas hati dengan pengumuman penubuhan Suruhanjaya Diraja oleh kerajaan Barisan Nasional”

……………Amanat Haji Hadi Awang adalah merujuk kepada sedutan ceramah umum yang disampaikan oleh Abdul Hadi Awang di Kampung Benggol, Peradong, Kuala Terengganu pada 7 April 1981…….

Ucapan beliau telah dicetak dalam bentuk poster dan ditampal di dinding markas PAS sekitar tahun itu. Sedutan amanat beliau berbunyi seperti berikut:

“ Saudara-saudara sekelian percayalah,

Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan:

1) Perlembagaan penjajah,
2) Mengekalkan undang-undang kafir,
3) Mengekalkan peraturan jahiliyah”


…………….PENDEDAHAN SEBENAR Ir NIZAR JAMALUDDIN MB PAS PERAK PADA UMNO.

DASAR PERJUANGAN PAS SEBENAR.

DI-PERSIDANGAN PENGGAL PETAMA.
DEWAN UNDANGAN NEGERI PERAK YANG KE-12.
PADA: 23 JUNE 2008.

TEK UCAPAN Ir NIZAR JAMALDDIN.
Ir NIZAR MB PAS:

“DIMANAKAH…DIDALAM MANA-MANA TRANSKRIP PAS YANG MENYATAKAN BAHAWA PAS…NAK MELAKSANAKAN NEGARA ISLAM…SAYA MINTA PANDANGAN DAN MINTA JAWAPAN…DIMANA KAH TRANSKRIP PAS DALAM MEMORENDUM KA…DALAM PELEMBAGAAN PAS SENDIRI ADA MENYATAKAN PAS NAK LAKSANA NEGARA ISLAM…”-

DI-IKUTI TEPOKKAN MEJA DARI DAP TANDA SOKONGAN PENJELASAN NIZAR PADA DEWAN..”

…………Anwar dan Islam Liberal-Muslim yang memanggil diri mereka sebagai progresif boleh dikatakan mengamalkan Islam yang liberal kerana mereka telah mencetuskan beberapa pemikiran liberal dalam Islam. Akan tetapi sesetengah ahli akademik berpendapat Islam progresif dan Islam liberal adalah dua aliran yang berbeza.[1] Aliran-aliran ini berkongsi……””

…………KOTA BHARU 23 Julai - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mempertahankan tindakan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin menyertai majlis menyalakan lilin bagi memperingati kematian Teoh Beng Hock walaupun Dewan Ulama Pas menyifatkannya sebagai meragukan”

……….KUALA LUMPUR, 18 Julai (Hrkh) - Dewan Pemuda PAS Pusat akan menyerahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong bagi mendesak kerajaan menubuhkan Suruhanjaya Diraja bagi melakukan siasatan ke atas kes kematian Teo Beng Hock yang dipercayai terjatuh dari bangunan pejabat Suruhanja Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).”

…………..PETALING JAYA: Bekas Mufti Perlis, Dr. Mohd Asri Zainul Abidin menegur parti PAS agar tidak terus mencerca orang lain hanya disebabkan perbezaan pendapat.
Menurut beliau, PAS yang memperjuangkan Islam sepatutnya tahu bahawa perkataan dan tulisan cercaan mereka itu akan diadili oleh Allah di akhirat kelak.
"Perkataan Islam disebut dalam PAS, adakah mereka lupa bahawa perkataan dan tulisan cercaan mereka itu akan dibawa ke mahkamah Allah di akhirat.”



Mufti Pun Dihina Apabila Ketaksuban Mendominasi Diri
February 22nd, 2009

………..Datuk Harussani - Saya amat bersimpati dan rasa sedih tatkala membaca rencana temuramah Mingguan Malaysia dengan Mufti Perak Sahibus Samahah Datuk Seri Harussani Zakaria.

Dalam temuramah tersebut beliau mengakui bahawa sepanjang 24 tahun menjawat jawatan mufti, cacian dan makian ketika inilah yang paling teruk beliau alami”

..........ANGKARA SIAPA? BANGSA KITA.

YANG DI PERDAJAIKAN OLEH POLITIK GILA KUASA...

SIAPA DIA? HAIWAN YANG BERWAJAH MANUSIA YANG DI PUJA SEBAGAI PEMIMPIN MULIA...

wassallam.

Komentar :

ada 4 comments ke “BENARKAH UMNO KEMARUK KUASA?”
Zorro said...
pada hari 

isu perak pun disebabkan 3 adun yg diculik, tak tau ke mana, tau2 dah ada dkat sebelah Najib kat putrajaya, kerajaan PR Perak pun jatuh dengan cara tidak mesra rakyat, tak kemaruk kuasa ker tu...

Anonymous said...
pada hari 

abis2 dah depa nak sokong...abis2 yang adun bota msk sekejap pr apa kes..bukan main seronok puak pr..terang2 nampak gila kuasa..konon bleh memerintah lama ler konon..last jatuh..cuba ler cara islam..smua ni ketentuan allah klu allah x izinkan xkan jadi..nama je parti islam tapi xreti...buang je la nama islam2 buat malu je...

semanggigunung said...
pada hari 

Nampak gaya semuanya dah jadi rojak.

Aku pohon penguasa-penguasa yang bertanggungjawab tetang Islam (Majlis Fatwa Kebangsaan) supaya menjernihkan suasana kelamkabut dan keliru ini.

Jangan biarkan keadaan menjadi lebih parah

Anonymous said...
pada hari 

sALAM:
Walaupun pas Tidak kemarok kuasa..janganlah sampai mengaibkan agama dan bangsa.

Janganlah Perak menjadi alasan...Lalu PAS menghalalkan apa saja..ulama yang ada pula buta hati dan perutnya.Mulutnya pula disumbat dengan kemewahan dunia...

Politik bangsa pula terus telena..

Bukankah Dunia ini hanya pentas....akhirat jua yang kekal abadi....

wa'allahualam.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.