Wednesday, July 22, 2009

AL-KHAHFI PAS SAJA DAPAT BERBINCANG DAN BERPAKAT DENGAN PEMIMPIN ISRAEL?





ANWAR DAN PAS SAHAJAKAH YANG MEMAHAMI BAHASA JIHAT?

.........During the discussions it became apparent that FNF programmes in Muslim communities have to generally respond to three scenarios which all facilitate an Islamic extremism in parts of the population and to their rejection of liberalism and pluralism.

The most serious problems arise in authoritarian regimes, where the Muslim population turns to the Islamist movement for alternative sources of justice and good governance. This mainly appears in Arab countries, yet, to a certain extent, Malaysia also stands as an example.



The second scenario is that of post-conflict societies, mainly in former Yugoslavia. There, traumatised people search for retrieving moral standards after the civil war with all its atrocities committed on all sides. Against this background, the ascetic way of life promoted by Saudi Wahabism falls on open ears. The process is generously facilitated by Saudi Arabia ………..

Friedrich-Naumann-Stiftung für die Freiheit - Strengthening liberal democracy in Muslim societies [Druckversion]

Fail dan nota kertas kerja SEMINAR PKR juga pernah disediakan oleh Friedrch Noumann-Stitung die Freihiet dalam satu Seminar PKR Negeri Kedah yang telah diadakan di Hotel Sri Malaysia Sungai Petani sebelum ini.

Dalam Majlis itu jugalah Abuya Mat Sabu bersetuju menggugurkan Negara Islam dan menggantikan dengan Negara Kebajikan dalam PRU12 yang lepas bila mendapat asakan dari DAP iaitu YB Chong Eng MP Bukit Mertajam.

Bang... Mat Sabu…..awat jadi lagu tu? Mana pi lagu lama….?

Terok-terok mai seminar hari tu dengan kancil semata-mata nak gugur Negara Islam nak Ganti Negara Kebajikan...!!! alahai bang mat oi..!!

“Seperti sedia maklum bahawa pemimpin Israel bukan bangsa yang boleh berbincang.
Israel hanya faham dengan bahasa jihad sahaja. Buktinya, berapa banyak perundingan mengenai masalah Palestin terutamanya, telah gagal kerana dikhianati oleh Israel.
Tentu kita masih ingat, Dr Mahathir Mohamad, sewaktu beliau menjadi Perdana Menteri dahulupun, menafikan pertemuan dengan pemimpin Israel kerana takut umat Islam marah”- Harakah Daily.


Persoalannya hari ini PAS tidak pula takut umat Islam marah pada Mat Sabu dan al-khahfi Anwar Ibrahim kerana gugurkan Negara Islam mengantikannya dengan Negara Kebajikan bila mendapat desakan dari YB Chong Eng (DAP) Bukit Mertajam?

Dan apakah al-Khahfi (Nuar Brahim) dan ulama PAS saja boleh faham dengan bahasa jihat Israel?

Tidak takutkah al-Khahfi (Nuar Brahim) pada seluruh Umat Islam khususnya di Malaysia dengan Islam Demokrasinya…tidak cukup demokrasi lagi kah dalam Islam hari ini?

Siapa al-khahfi PAS itu? Dari pondok atau dari ma’had mana dia mendapat pendidikan agama?dengan tok guru dan ulama mana dia berguru ? mengalahkan Ulama-ulama yang ada...termasuk tok guru PAS sendiri…dan mampu pula si-al-Khahfi tu berbahas dan berdialog hal-hal agama di luar negera?

Setakat mana ilmu agamanya? mungkin lebih sikit dari penyokong PAS yang ada atau atau kurangsikit dari mat sabu sebab mat sabu bertaraf Ust dan mungkin rendah sikit dari Azizan Razak MB Kedah, yang ada juga ijazah pendidikan agama,berbanding al-Khahfi PAS yang terlebih berani itu dan lebih HERO dari Zahid Hamidi Menteri yang sah diakui di Luar Negeri.

wassallam.

Komentar :

ada 2 comments ke “AL-KHAHFI PAS SAJA DAPAT BERBINCANG DAN BERPAKAT DENGAN PEMIMPIN ISRAEL?”
anakbukithijau said...
pada hari 

APDS
Gambar-gambar yang dipaparkan cukup menarik. Penuh dengan maklumat berguna.

Tetapi teringatkan “gambar Altantuya” yang dipaparkan tak berapa lama dulu, aku sedikit berasa ragu sama ada gambar-gambar yang disiarkan ini juga melalui proses superimposed.

Aku yakin selain dari gambar-gambar ini tentu ada video. Aku lebih yakin kalau aku dapat lihat video. Terserlahlah nanti siapa orang atau orang-orang yang tergamak membawa agama dan bangsa menuju kehancuran.

Anonymous said...
pada hari 

SALAM.anakbukithijau.
Tahniah diatas komen anda.

Gambar yang dipaparkan tidak sama nilainya dengan gambar Altantuya yang direka untuk memperdaya bangsa sekali gus untuk menutup aib pemimpin mereka.

Dan gambar yang paparkan disini pula bukan untuk menjadi Jalang dan "BARUA" pada politik sapa-sapa tetapi sekadar nak celikkan bangsa yang telah lama "BUTA HATINYA" dengan tipu daya politik gila kuasa mengadai maruah Agama dan bangsa... itu saja!

Dan bukan nak cari nama dipesada POLITIK Antara bangsa..lalu negara dan bangsa sendiri dimaki cela.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.