Sunday, June 14, 2009

SURAT ANWAR PADA WOLFOWITHZ MENGECAM UMAT ISAM DARI IRAQ YANG BERHIJAD MENENTANG YAHUDI.



Anwar ketika WTC (World Trade Center) dibom berada di penjara Malaysia tetapi Anwar menulis surat kepada Wolfowitz mengecam umat Islam dari Iraq yang 'berjihad' menentang kafir.




Baca artikel yang ditulis oleh Peter J Boyer bertajuk 'The Believer-Paul Wolfowitz defends his war'.

Dalam surat itu Anwar menyalahkan seratus peratus kemusnahan WTC disebabkan kejumudan Islam dan pemerintahan diktator Saddam Hussein. Jadi surat sokongan Anwar inilah antara hujah yang boleh dijustifikasi Wolfowitz serang Iraq.


Bakhtiar Amin, pelarian Kurdis, Iraq pula berhujah Saddam Hussein miliki senjata pemusnah WMD. Sebab itu, apabila Anwar dirawat di Munich (2004), Wolfowitz sanggup meluangkan masa untuk melawat Anwar.


Selepas perang Iraq, Wolfowitz cadangkan Bakhtiar Amin jadi Menteri Hak Asasi Iraq, Anwar Ibrahim dilantik Konsultan Bank Dunia dan Shaha Riza dinaikkan gaji.
Ketiga-tiga watak Islam yang jadi tali barut US ini dihimpunkan dalam Foundation for ThFuture.


Apabila tekanan kumpulan Demokrat supaya Wolfowitz dipecat dari Bank Dunia, pentadbiran Bush sengaja melengah-lengah isu Wolfowitz dan kemudiannya 'di'spin doctor' sebagai salah laku antara Wolfowitz dan kekasih (Shaha).


Walhal, peranan Shaha lebih daripada kekasih iaitu pembantu perancang kemusnahan Iraq. Bagaimana pula dengan sokongan Joe Biden ke atas Anwar, adakah Anwar berkepentingan dengan Joe Biden, sebagaimana Anwar bekepentingan dengan Islamica Magazine, ICG, AccountAbility, NED, IRI dan NDI ?

Komentar :

ada 0 comments ke “SURAT ANWAR PADA WOLFOWITHZ MENGECAM UMAT ISAM DARI IRAQ YANG BERHIJAD MENENTANG YAHUDI.”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.