Saturday, June 20, 2009

SIUMAN KAH PEMIMPIN PAS KEDAH ??? ATAU SUDAH GILA !!!

GAMBAR SEKADAR HIASAN.

JIKA INI PERBUATAN EXCO PERTANIAN PAS YANG BERAKAL BALIQ..IA MUNGKIN BOLEH DIANGGAP GILA ATAU SUDAH SASAU...DAN TIDAK LAYAK MEMIMPIN MELAYU ISLAM KEDAH!!




TAPI......BAGAIMANA?
JIKA..SEBAGAI PEMIMPIN ISLAM YANG SEDANG MENTADBIR NEGERI KEDAH...MEMBERI KEUTAMAAN PADA PROJEK TERNAKKAN BABI YANG KONONNYA LEBIH MASUK AKAL DARI TERNAKKAN LEMBU???

SIUMANKAH PEMIMPIN SPESIS INI PADA ORANG MELAYU? LAYAKKAH MEREKA INI MENERAJUI ISLAM? INIKAH YANG DIMAKSUDKAN KEDAH SEJAHTERA? BERSAMA PEMIMPIN BERTARAF UST DAN ULAMA'?



APA SUDAH JADI DENGAN PEMIMPIN2 KEDAH LA NI.SUDAH GILA KE MEREKA?

MASIH SIUMAN KE MEREKA? SEDARKAH PEMIMPIN PEMIMPIN MEREKA APA YANG SEDANG MEREKA LAKUKAN.MULIAKAH CARA MEREKA?


MASAKAN UNTUK MENANG PILIHAN RAYA AKAN DATANG DAN KERANA UNDI AKHIRNYA BABI LEBIH RASIONAL DARI LEMBU JIKA DITERNAK?

ADA SEGELINTIR PEMIMPIN PAS KEDAH YANG SEDANG MENTADBIR KEDAH HARI INI.MENGANGAP TERNAKKAN BABI LEBIH MASUK AKAL DARI MENTERNAK LEMBU? RASIONALKAH PEMIMPIN INI...ATAU SUDAH GILA?..ATAU...TERNAKKAN BABI AKAN MENCIPTA UNTUNG YANG LEBIH PADANYA????

YANG PELIKNYA....MEREKA PEMIMPIN BERTARAF ULAMAK..DAN SEDANG MEMIMPIN MAJORITI RAKYAT MELAYU ISLAM KEDAH.BOLEH MENGANGAP TERNAKKAN BABI LEBIH RASIONAL...

INI KENYATAAN..YANG BENAR BENAR BELAKU!!!

Komentar :

ada 1
anakbukithijau said...
pada hari 

Terdapat kira-kira 68 % pengundi Melayu Islam di Kedah berbanding dengan 32 % pengundi Bukan Melayu/Bukan Islam.
Daripada apa yang disuarakan AKU, PASBUIH DAN SIAMANG, dan sekiranya ianya benar-benar berlaku, aku kira ia merupakan balasan Ilahi terhadap pemimpin kumpulan yang saban hari menghina dan mempelehkan sebuah lagi parti Melayu Islam di tanahair, sejak zaman tanahair mencapai kemerdekaan.
Bagi aku kalau orang-orang Melayu Islam yang berada di pedalaman, seperti aku yang sampai saat ini menganggapkan perjuangan kami, akan terus dipandang remeh oleh pemimpin-pemimpin bangsa dan agama, di luar sana, kami tak berkecil hati. Tetapi menidakkan usaha yang bersungguh-sungguh oleh segelintir dari anak bangsa yang mulai sedar dan terpanggil untuk menyahut seruan pemimpin untuk keluar dari kepompong kemiskinan yang hina disabotaj dengan berbagai bentuk, sahlah pemimpin-pemimpin itu perlu dihukum seberat mungkin. Bangsa Melayu yang beragama Islam tidak harus lagi bersikap tolaren terhadap pemimpin –pemimpin yang penuh dengan prasangka begitu.
Dan kalau bukan kerana dendam kesumat terhadap sesama bangsa, pemimpin-pemimpin itu bertindak lari dari norma-norma kehidupan, bercanggah dengan harapan orang-orang yang dipimpin, yang seagama dan sebangsa dan sebaliknya lebih cenderung untuk membantu kumpulan lain, wajar sangatlah Aku Pasbuih dan Siamang, gagal menahan perasaan kecewa dan marah.
Kalau rakyat mahu berubah tetapi pemimpin enggan, ada satu saja jalan: pemimpin tersebut perlu ditarik turun. Seorang pemimpin hilang, beratus lagi pemimpin yang bersedia bersama rakyat , dapat diwujudkan.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.