Friday, June 12, 2009



MERAIKAN KEMENANGAN PAKATAN RAKYAT DAN TERSUNGKURNYA POLITIK MELAYU.

Seimbas pandang Ia tidak membawa apa2 erti pada kita bangsa Melayu.Malah kita masih merasa cukup lega dan menarik nafas panjang tidak tersekat sekat lagi.Bila UMNO sudah tumbang.

Walaupun yang tumbang itu adalah politik bangsa sendiri. Tetapi kepuasan sudah kita rasai,kecelakaan UMNO mungkin terasa sudah terbalas.Hari ini DAP yang sudah lama mengidam untk mentadbir Negeri sudah pun diperolihi,dengan bantuan Bangsa Melayu sendiri.

Syabas ! pada anak anak bangsa, kelambu sudah pun dibakar hangus.Biarlah kelambu itu hangus bersama sejarahnya.Hari ini untuk apa kita mahu membangga MALAYA ini Melayu punya? Jika kita masih ditakuk lama merayap di longgok sampah mencari rezeki.


Dunia ini hanya sementaran akhirat jua yang abadi.Hari ini untuk apa kita mahu berbangga Bangsa kitalah yang meneroka kemerdekaan Malaya? Biarlah sejarah perjuangan datuk nenek kita hanyut bersama,busuknya hati perut kita.


Untuk apa kita biarkan bangsa kita bermaharajalela dibumi ini,berilah peluang pada yang lain nya juga.Malaya ini bukan kita punya,biarlah dikongsi bersama dengan lain –lain bangsa.

Biarlah mereka bermaharaja lela daripada bangsa sendiri menipu kita.
Kita merasa puas dan lega,bila bangsa merempat seperti kita dari mereka terus mentadbir negeri.Alang alang mandi biar basah.Alang alang dengki biar kita menadah tempurung sesama sendiri.

Komentar :

ada 0 comments ke “ ”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.