Friday, June 19, 2009

BILA SIAMANG MEMIMPIN KITA.


KEGAGALAN PAS YANG DIAKUI OLEH PENYOKONG MEREKA SENDIRI BILA SUDAH MENGUASAI NEGERI.APA YANG MEREKA MAHU BERDALIH LAGI...???

INILAH TARAF POLITIK SIAMANG..YANG BIJAK MENYALAK.














KOMEN DARI PAS KAWASAN JERLUN.

1 GAGAL MENGAWAL PENIAGA MAKANAN MUSLIM YANG TIDAK MENGHORMATI BULAN RAMADAN.

2.GAGAL MEMBUAT PERUBAHAN UNTUK MENANGANI MASALAH SOSIAL SEPERTI AKTIVITI PELACURAN,PONDAN,KHALWAT DI TEMPAT AWAM.

3. GAGAL MENGAWAL PUSAT HIBURAN YANG BEROPERASI LEWAT PAGI.

4.GAGAL MENGAWAL DAN MENANGANI ISU KAROKE KAMPUNG YANG KIAN BERLUASA.

5. GAGAL MENGAWAL PUSAT PERJUDIAN SEPERTI KEDAI EKOR HARAM,PERMAINAN BERKOMPUTER YANG SEMAKIN BANYAK SEKARANG.

TERMASUK KOMEN..INI.

“APAKAH RELEVANNYA MENTERI BESAR UST AZIZAN RAZAK MENGHADIRI MAJLIS KEAGAMAAN SEPERTI DEEPAVALI KERANA IA MENYENTUH AKIDAH.”

TERMASUK INI…

“ ARAK DIJUAL DAN DIMINUM DENGAN BEBAS DI LANGKAWI PEMATA KEDAH SEHINGGA LANGKAWI HILANG IDENTITI ISLAMNYA SEDANGKAN KEDAH DIPERINTAH OLEH PARTI YANG MEMPERJUANGKAN ISLAM”

DAN INI…

“RAKYAT UMUMNYA MELIHAT BAHAWA TIDAK ADA BEZANYA DARI ASPEK PELAKSANAAN ISLAM DIANTARA SEWAKTU PAS DIPERINTAH OLEH BN YANG TONGHUT DAN PAS YANG BERJUANG ATAS LANDASAN ISLAM”

SEMUA KOMEN-KOMEN DIATAS DATANGNYA DARI PENYOKONG DAN PENJILAT PAS SENDIRI..ANDAINYA PENYOKONG PAS SENDIRI MERASAI KEPINCANGAN PEMIMPIN MEREKA YANG BERTARAF ULAMA’ MASAKAN RAKYAT JELATA YANG LAIN BUTA?

Komentar :

ada 2 comments ke “BILA SIAMANG MEMIMPIN KITA.”
anakbukithijau said...
pada hari 

Aku lihat komen yang dikemukakan adalah perkara asas yang diharapkan oleh seluruh rakyat beragama Islam di negeri Kedah, terhadap Kerajaan yang mengambilalih tampuk pemerintahan negeri Kedah , mulai awal Mac, 2008.
Ini merupakan sesuatu yang amat diharapkan, memandangkan parti yang menjadi tunjang kepada Pakatan Rakyat, sememangnya layak melakukan perubahan sesuai dengan tuntutan agama, yang diperjuangkan. Peluang untuk membetulkan segala kesilapan dan kemungkinan pengabaian oleh kerajaan terdahulu, terbuka luas kepada parti yang dipimpin oleh Menteri Besar sekarang. PAS tak boleh terus menyalahkan kerajaan yang lalu. Ia berkuasa penuh untuk membuat perubahan, sekaligus membetulkan kembali imej Islam. Persoalannya maukah PAS menjaga nama baik Islam. Tak rugikah politik PAS jika segala bentuk kemaksiatan yang dibangkitkan oleh ahli-ahlinya sendiri itu sebaliknya nanti dipertikaikan oleh pengundi-pengundi bukan Islam ?
Sebenarnya kalau keagungan politik yang difikirkan oleh pemimpin-pemimpin, bukannya keagungan Islam, seperti yang diharapkan oleh ahli terbanyak, maka akan berlakulah satu pertembungan yang tidak akan ada titik noktahnya.
Ahli-ahli parti itu sendiri yang terdiri dari orang Islam tak sanggup mengorbankan Islam demi politik pemimpin-pemimpin yang akan bersilihganti.

Anonymous said...
pada hari 

Salam.Anakbukithijau.Persoalannya sekarang berubah kearah yang lebih baik tidak timbul.Kerana PAS sudah berada dlm perjuangan Islam.Islam sudah kemas dan tersusun rapi.Pokoknya Pemimpin PAS jangan hanya berkulitkan Islam.Andainya PAS berkulitkan Islam.Elok Keluar saja dari perjuangan yang diselit dengan Islam.Jangan merosak maruah Islam dengan sikap cabuk mereka.

Hari ini PAS sudah menyimpang dari perjuangan Islam.Lidah mereka sudah bercabang dua.Dunia sudah menjadi keutamaan mereka,bila pangkat dan darjat sudah menjadi buruan mereka.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.