Friday, June 12, 2009





ANDAINYA KITA BERTINDAK UNTUK MENEGAK HUKUM ALLAH S.W.T DAN MEMERANGI KEMUNGKARAN YANG DIGARISKAN OLEH ALLAH HINGGA KETAHAB SEDEMIKIAN.NESCAYA KEMUNGKARAN TIDAK MAMPU TUMBUH DAN MEMBIAK SEPERTI HARI INI.


Tapi sayangnya,kita sanggup menepikan hukum dengan berbagai bagai helah dan dalih.Tapi kita sanggup pula melakukan sesuatu diluar batasan semata-mata kerana kuasa.Lupakah kita pada kuasa Allah s.w.t yang mampu memberi dan mampu pula menariknya kembali dalam sekelip mata?Mengapa kita tidak dapat menerima sesuatu itu dengan hati yang terbuka.Bukankah kita hanya mampu merancang tetapi Allah.s.w.t saja yang menentukannya.

Bukankah kah sesuatu yang belaku itu sudah ditentukan oleh Allah? Mengapa kita tidak mampu kembali pada ajarannya.Bukankah kita diajar agar pecaya kepada qada dan qadar Allah s.w.t.Mengapa dalam keadaan terdesak kita sanggup menepikan segala ajarannya.Lalu kita mengikut telunjuk syaitan laknatullah yang sah akan merosakkan perjuangan kita.

Bukankah Allah s.w.t dalam Firmannya telah menjanjikan pada ummat Islam sekiranya mereka tidak patuh,tidak tunduk pada peraturan Allah yang ditetapkan, ketika itu Allah tidak pernah berjanjikan untuknya memberi kemenangan.

Apakah kita sanggup mempertikaikan janji Allah s.w.t ini?

Komentar :

ada 0 comments ke “ ”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.